آفتاب

ممنوعیت بلند مرتبه سازی درسرعین

ممنوعیت بلند مرتبه سازی درسرعین

استاندار اردبیل گفت: بلند مرتبه سازی در سرعین بیشتر از هشت طبقه ممنوع شد.

استاندار اردبیل گفت: بلند مرتبه سازی در سرعین بیشتر از هشت طبقه ممنوع شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، مجید خدابخش استاندار اردبیل در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران و ستاد ویژه نوروزی استان اردبیل با تاکید بر اینکه حفظ امنیت جانی مردم در برابر حوادث احتمالی گوناگون به عنوان یک وظیفه مهم باید بیش از پیش مورد توجه جدی مسوولان قرار گیرد، بیان کرد: وقوع بعضی حوادث طبیعی مانند زمین لرزه اجتناب ناپذیر است ولی می‌توان با انجام اقدام های پیشگیرانه از وارد شدن خسارت و تلفات در مقابل چنین حوادثی به شکل قابل ملاحظه‌ای کاست.

وی با اشاره به اینکه بلند مرتبه سازی در سرعین ممنوع شد، اضافه کرد: تا زمانی که شهرداری سرعین به امکانات و تجهیزات فنی از جمله نردبان‌های 32 متری مجهز نشود صدور پروانه ساخت برای ساختمان‌های بیش از هشت طبقه در این شهر سیاحتی ممنوع می باشد.

وی افزود: این کار باید به اردبیل و سایر شهرهای استان نیز تسری یابد چراکه هنوز شهرهای این استان فاقد نردبان‌های آتش نشانی 32 متری برای امداد رسانی در حوادث هستند.

وی ضرورت وجود پلکان و درب‌های خروج اضطراری و نیز رعایت استاندارد در ساخت آسانسورها و تامین امنیت آنها را از جمله موارد دیگری دانست که در بلندمرتبه سازی باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

خدابخش با ییان اینکه برخی حوادث نیز به طور مستقیم ناشی از بی توجهی و یا کم توجهی به رعایت مسایل ایمنی می‌باشد، افزود: تصادف‌های رانندگی، آتش سوزی‌ها، سقوط از بلندی و نظایر آن را از جمله حوادث انسانی است که بر اثر سهل انگاری و کم توجهی به رعایت استانداردها و مسایل ایمنی در ساخت و سازها و اجرای پروژه‌های مختلف روی می‌دهند که با اندکی دقت می توان جلوی این آسیب‌ها را گرفت.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه ایران پنجمین کشور دنیا در زمینه بالا بودن تلفات ناشی از تصادف‌های رانندگی می‌باشد، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم با انجام اقدام‌های پیشگیرانه شرایط موجود را بهبود بخشیم.

خدابخش نامناسب بودن وضعیت جاده‌ها را یکی از عوامل وقوع تصادف‌های رانندگی دانست و ادامه داد: ارگان‌های ذیربط باید برای اصلاح نقاط حادثه خیز و کاهش وقوع تصادفات رانندگی و تلفات ناشی از آن دست به دست هم دهند.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروز و ورود جمع کثیری از مسافران به این استان گفت: بعضی مسایل ظریف و ریزه کاری‌ها مثل نبود اسکناس در عابربانک‌ها شاید در نگاه اول کم اهمیت جلوه کنند ولی همین مسایل ممکن است که باعث شوند تا مسافران از سفر به شهرهای ما خاطره خوشی نداشته باشند.

وی توجه به دایر بودن سرویس‌های بهداشتی و تمیزی آنها؛ آماده بودن مراکز خدماتی مانند جایگاه‌های عرضه سوخت، باز بودن مساجد به خصوص در هنگام اذان و نماز؛ باز بودن و پخت کردن نان توسط نانوایی‌ها و از این قبیل را از جمله موارد مهمی دانست که باید ارگانهای ذیربط به خصوص در روزهای تعطیلات نوروز به آنها توجه داشته باشند.

انتهای پیام

کد N134410

وبگردی