آفتاب

پیش‌بینی تولید بیش از یک میلیون تن محصولات نوبرانه در فارس

پیش‌بینی تولید بیش از یک میلیون تن محصولات نوبرانه در فارس

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس از آغاز عملیات برداشت محصولات سبزی و صیفی نوبرانه‌ی استان به روش زیر پلاستیکی(تونلی) در شهرستان‌های جنوبی استان در ماه‌های آینده خبر داد و گفت: پیش‌بینی امسال تولید بیش از یک میلیون 357 هزار 328 تن محصولات سبزی و صیفی زیر پلاستیکی در استان فارس است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی فارس، «احمد دزفولی» افزود: چون در فصل زمستان، شرایط آب و هوایی، کشت و کار محصولات سبزی و صیفی را با مشکل مواجه می‌کند، کشاورزان با ایجاد تونل‌های پلاستیکی و با افزایش دمای خاک و کاهش خسارت علف‌های هرز شرایط را برای رشد و نمو محصولات سبزی و صیفی در فصل زمستان فراهم می‌کنند.

وی ادامه داد: کشت‌های زیر پلاستیکی محصولات سبزی و صیفی در مناطق جنوبی استان، در شهرستان‌های لار، لامرد، مهر، فراشبند، خنج، کازرون، داراب، قیروکارزین، فسا و جهرم در سطح 34 هزار و 630 هکتار انجام شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: محصولات زیر پلاستیکی عمدتاً در ماه‌های آذر تا اواسط اسفندماه در این شهرستان‌ها کشت می‌شود و محصول تولیدی در ماه‌های فروردین تا خرداد به بازار مصرف عرضه می‌شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس در بخشی دیگر از سخنانش از رشد بیش از 35 درصدی سطح زیر کشت محصولات زیر پلاستیکی استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: سطح زیرکشت محصولات سبزی و صیفی استان 80 هزار هکتار با تولیدی بیش از 3 میلیون تن است.

وی افزود: محصولات سبزی و صیفی به روش کاشت زیر پلاستیکی با 34 هزار و 630 هکتار سطح زیرکشت، حدود 27 درصد از سطح زیر کشت محصولات سبزی و صیفی استان را به‌خود اختصاص می‌دهند.

نجفی گفت: حدود 27 درصد تولیدات محصولات سبزی و صیفی استان معادل (1 میلیون و 357 هزار و 328) تن به این روش، کاشت می‌شود.

«نجفی شبانکاره»، کارشناس مسئول سبزی و صیفی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز گفت: چون قیمت فروش محصولات تولیدی در فصل بهار در طی چند سال اخیر رضایت کشاورزان را به‌همراه داشته است امسال به‌طور میانگین شاهد افزایش 35 درصدی سطح زیرکشت محصولات زیرپلاستیکی استان نسبت به پارسال بودیم.

وی با بیان اینکه به علت فراوانی میزان تولید در ماه‌های اردیبهشت و خرداد، افزایش هم‌زمان ظرفیت فرآوری کارخانجات استان ضروریست، گفت: باید شرایطی فراهم شود تا بتوان 500 هزار تن محصولی که در این ماه‌ها تولید می‌شود را صادر کرد.

کارشناس مسئول سبزی و صیفی جهاد کشاورزی فارس یادآور شد: سطح زیر کشت محصولات سبزی و صیفی تولید بهاره(کشت زیر پلاستیکی) در سال گذشته بالغ بر 25 هزار و 737 هکتار بوده حال آنکه این رقم امسال به 34 هزار و 630 هکتار افزایش داشته است.

نجفی‌ شبانکاره خاطرنشان کرد: سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی تولید بهاره در فارس که با روش زیرپلاستیکی در شهرستان‌های جنوبی کشت می‌شود، امسال با 60 درصد افزایش به 9510 هکتار رسیده است.

انتهای پیام

کد N134278

وبگردی