آفتاب

206مقاله درهمایش ملی محیط زیست، سلامت و توسعه پایدار ارایه می شود

206مقاله درهمایش ملی محیط زیست، سلامت و توسعه پایدار ارایه می شود

بندرعباس-ایرنا- دبیر سومین همایش ملی محیط زیست، سلامت و توسعه پایدار گفت: از مجموع 430 مقاله ارسالی به دبیر خانه این همایش 206 مقاله پذیرفته شده است.

تورج اسدی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به این که حدود 185 نفر از اندیشمندان در این همایش یک روزه حضور دارند،افزود: از مجموع مقالات پذیرفته شده 25 مقاله به صورت سخنرانی و 181 مقاله به صورت پوستر ارایه و منتشر می شود.

این همایش در محور های آلودگی های محیط زیست، سلامت و توسعه پایدار، ارزیابی و مدیریت محیط زیست در راستای توسعه پایدار و مدیریت بحران های زیست محیطی در حال برگزاری می باشد.

وی ادامه داد: بسیاری از نگرانی های زیست محیطی فراروی انسان همچون اسراف در استفاده از منابع، نابودی زیستگاه های حیات وحش، انقراض گونه های گیاهی و جانوری و انواع آلودگی ها باعث ایجاد اندیشه برگزاری چنین همایش شده است.

وی ابراز داشت: تخریب لایة اوزن، گرم شدن زمین، گازهای گلخانه ای، باران های اسیدی و بیابان زایی مثال هایی از اثرات مخرب زیست محیطی می باشند که باید برای آنها چاره اندیشی شود.

دبیر برگزار کننده این همایش یادآور شد: مسائل زیست محیطی برای ایران با توجه به شرایط اقلیمی خشک و نیمه خشک، گسترش فعالیت های معدنی و صنعتی از اهمیت مضاعفی برخوردار می باشد.

به اعتقاد وی ، منطقة جنوب کشور نیازمند ساماندهی زیست محیطی و فراهم کردن شرایط توسعه پایدار می باشد و این اقدام از راه های مختلف مدیریت صحیح، آموزش و تحقیقات محیط زیست،اعمال ارزیابی زیست محیطی (E.I.A )قبل و بعد از اجرای هرگونه پروژه عمرانی (بویژه صنعتی و معدنی) تصویب لایحه ها و قانون های لازم برای پیشگیری و کاربرد وسایل مورد نیاز و نظارت و پایش بموقع و صحیح، ممکن می شود.

ک/2 8144/668 ** 1917
کد N134187

وبگردی