آفتاب

هرمزگان، دومین مقصد هیات دولت

هرمزگان، دومین مقصد هیات دولت

بندرعباس -ایرنا- استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه همه مقدمات برای سفر ˈحسن روحانیˈ رییس جمهوری به این استان فراهم شده است گفت: مردم هرمزگان ششم اسفند امسال به مدت سه روز میزبان دولت تدبیر وامید هستند.

به گزارش ایرنا، ˈجاسم جادریˈ چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در بندرعباس، افزود: این سفر از ششم تا هشتم اسفند پیش بینی و برنامه های متعددی برای آن تدارک دیده شده که مهمترین آن پس از استقبال رسمی در فرودگاه، دیدار عمومی با مردم استان هرمزگان در ورزشگاه تختی بندرعباس است.

وی بیان داشت: از دیگر برنامه های سفر رییس جمهوری به استان هرمزگان دیدار با نخبگان، دانشجویان، دانشگاهیان و فرهنگیان، علمای شیعه و اهل سنت، حضور در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح ، شرکت درهم اندیشی برای توسعه این استان ، دیدار با ایثارگران و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و فولاد به عنوان قطب اقتصادی کشور است.

استاندار هرمزگان گفت:همچنین شرکت در نشست شورای اداری ومصاحبه خبری از دیگر برنامه های سفر دکتر روحانی و اعضای هیات دولت به استان هرمزگان است.

وی اضافه کرد: به دلیل گستردگی استان هرمزگان، حضور رییس جمهوری به همه شهرستان های این استان امکان پذیر نیست از این رو وزرا و نمایندگان رییس جمهوری به تناسب نیاز به شهرستان های این منطقه سفر و پیام رییس جمهوری را به مردم ابلاغ می کنند.

استاندار هرمزگان افزود: برنامه های مناسبی برای بررسی وضعیت طرح های آب و فاضلاب، کشاورزی، بهداشت و درمان و راه های روستایی برای سفر رییس جمهوری به این استان پیش بینی شده است.

وی، همچنین بیان داشت: در سفر رییس جمهوری به استان هرمزگان طرح جدیدی شروع یا کلنگ زنی نمی شود چرا که درهشت سال گذشته به اندازه کافی طرح نیمه تمام از دولت قبلی روی دست دولت کنونی مانده است و حداقل 14تا 15سال زمان می برد این طرح ها به اتمام برسد.

جادری افزود: در این سفر تمرکز روی تکمیل طرح های نیمه تمام و پیگیری برای گرفتن اعتبار برای این گونه طرح هاست که هرچه زودتر به بهره برداری برسند .

استاندار هرمزگان اضافه کرد: با وجود این که این استان به داشتن جزایر قشم ، کیش و مناطق آزاد اشتهار دارد، لیکن هرمزگان از توسعه نیافتگی در بخش های مختلف از جمله بهداشت ودرمان ، آموزش وپرورش ، مراکز علمی ، راه و معیشت رنج می برد.

جادری ادامه داد: دوساعت و نیم درباره همه مسائل استان از شرق تا غرب و از جنوب تا شمال با دکتر روحانی صبحت کرده ام و خواستار جبران عقب ماندگی این استان شده ام و به این سفر امید زیادی دارم.

استاندار هرمزگان، از مردم خواست در سفر رییس جمهوری به این استان از ارائه نامه مکتوب خودداری و از طریق سامانه 111 مطالبات و خواسته های خود را مطرح کنند تا با سهولت بیشتری به این درخواست ها رسیدگی و به آنها پاسخ داده شود. ک/2

668 /679
کد N133877

وبگردی