آفتاب
در تماس با همتای لبنانی

وزیر خارجه ایران جنایت تروریستی مقابل موسسات ایرانی در لبنان را محکوم کرد

وزیر خارجه ایران جنایت تروریستی مقابل موسسات ایرانی در لبنان را محکوم کرد

بیروت – ایرنا – شبکه خبری لبنانی المنار اعلام کرد که « محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با « جبران باسیل» همتای لبنانی خود ، انفجارهای مقابل چند موسسه ایرانی و یک مدرسه دارالایتام در بیروت پایتخت لبنان را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا ، دکتر ظریف در این تماس تلفنی انتخاب جبران باسیل به عنوان وزیر خارجه جدید لبنان را تبریک گفته و برای وی آرزوی موفقیت کرده است.

انفجارهای تروریستی روز چهارشنبه دو خودروی بمب گذاری شده مقابل رایزنی فرهنگی ایران در بیروت و خبرگزاری جمهوری اسلامی و صداوسیما و همچنین نزدیک یک مدرسه دارالایتام ، تاکنون 6 شهید و بیش از یکصد زخمی برجای گذاشته است.

در میان زخمی ها شماری کودک و زن از جمله چند کودک یتیم دیده می شود.

به کارکنان دیپلماتیک و فرهنگی ایران در این انفجارهای تروریستی آسیبی وارد نشده اما به ساختمان ها و خودروهای موسسات ایرانی خسارت های زیادی وارده شده است.

دو انتحاری عضو گروه تروریستی تکفیری گردان های «عبدالله عزام» که مسئولیت این انفجارهای تروریستی را برعهده گرفته است ، به هلاکت رسیده اند.

این گروه تروریستی تکفیری ، 28 آبان ماه گذشته نیز با دو انفجار تروریستی مقابل سفارت ایران در بیروت ، 25 تن را به شهادت و بیش از 150 تن را زخمی کرده بود.

خاورم ** 1324
کد N133828

وبگردی