آفتاب

ایرانی‌ها 38 درصد بیشتر از استانداردهای جهانی از بتن استفاده می‌کنند

ایرانی‌ها 38 درصد بیشتر از استانداردهای جهانی از بتن استفاده می‌کنند

دومین کنفرانس ملی صنعت بتن با حضور مهمانان این کنفرانس علمی در دانشگاه سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، دکتر علی خیرالدین رییس دانشگاه سمنان و رئیس دومین کنفرانس ملی صنعت بتن در این آیین، گفت: بر اساس آمارها ایرانی‌ها 38 درصد بیشتر از استانداردهای جهانی در ساخت و سازها از بتن استفاده می کنند.

وی افزود: میزان تولید بتن در سال 1964 سه میلیون تن بوده اما در حال حاضر به شش میلیارد تن رسیده است.

دکتر خیرالدین بتن را پر مصرف ترین ماده مصنوعی بشر عنوان و اظهارکرد: بتن شاخصی برای توسعه یافتگی است اما باید در عمل آوری و دوام آن دقت شود.

رئیس دومین کنفرانس ملی صنعت بتن هدف از برگزاری این کنفرانس را تبادل اطلاعات، تجربیات و تکنولوژی‌های نوین در صنعت بتن، سازه‌های بتن آرمه و ارتقاء سطح عمومی و تخصصی مهندسی عمران عنوان کرد.

رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه استان سمنان به لحاظ تعداد دانشجو نسبت به جمعیت رتبه اول کشور را داراست افزود: دانشگاه سمنان با بیش از 16 هزار دانشجو و 243 رشته گرایش، دانشگاه منتخب و مادر استان سمنان محسوب می‌شود.

دکتر خیرالدین به برگزاری این کنفرانس از سوی دانشکده عمران این دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشکده عمران دانشگاه سمنان دارای 20 عضو هیات علمی و بیش از 800 دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی است.

همچنین دکتر حسین نادرپور دبیر علمی دومین کنفرانس ملی صنعت بتن از پذیرش 150 مقاله از بین مقالات ارسالی برای ارائه در این کنفرانس خبرداد و افزود: در مجموع 350 عنوان مقاله کامل به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده بود.

دکتر نادرپور با بیان اینکه این کنفرانس طی امروز و فردا برگزار می‌شود، ادامه داد: از بین مقالات پذیرش شده 50 عنوان مقاله به صورت سخنرانی و 100 عنوان مقاله هم به صورت پوستر در این کنفرانس ارائه می‌شود.

دبیر علمی دومین کنفرانس ملی صنعت بتن اظهارکرد: دکتر هرمز فامیلی رئیس انجمن بتن ایران، دکتر علی اکبر مقصودی استاد دانشگاه شهید باهنر کرمان و دکتر طیبه پرهیزکار مدیر بخش فناوری بتن مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از سخنرانان کلیدی این کنفرانس ملی هستند.

وی همچنین گفت: تعمیر، تقویت و بهسازی لرزه‌ای سازه‌های بتنی، طراحی و اجرای سازه‌های بتنی، فناوری‌های نوین در صنعت بتن، افزودنی‌ها و مواد کمکی در صنعت بتن، دوام بتن و توسعه پایدار، تولید و کاربرد سنگدانه‌ها در بتن، انواع سیمان و نقش آنها در توسعه پایدار، مدیریت کنترل کیفی در صنعت سیمان و بتن و ماشین آلات صنعت بتن از محورهای این کنفرانس دو روزه است.

انتهای پیام

کد N133738

وبگردی