آفتاب

معرفی شهردار برای شهر زیرزمینی نوش‌آباد

معرفی شهردار برای شهر زیرزمینی نوش‌آباد

شهر زیرزمینی نوش‌آباد در شهرستان آران و بیدگل استان اصفهان، طرح یک شهر با دو شهردار را برای اولین‌بار در کشور اجرایی کرد.

به گزارش ایسنا، شهردار نوش‌آباد با اعلام انتخاب «عباس شافعی» به‌عنوان شهردار شهر زیرزمینی نوش‌آباد، گفت: توجه به شهر زیرزمینی و توسعه‌ی گردشگری در نوش‌آباد، اهمیت زیادی دارد. بنابراین برای رسیدن به پیشرفت بیشتر در این شهر، پس از تصویب شورای اسلامی شهر نوش‌آباد، یک شهردار مستقل برای این بخش از شهر انتخاب و معرفی شد.

علی‌اصغر شقایقی ادامه داد: از آنجا که شهر زیرزمینی نوش‌آباد به‌عنوان یک اثر منحصربه‌فرد قابلیت ثبت جهانی را دارد و برای این منظور باید مدیریتی مستقل داشته باشد، پس از انجام رایزنی و بررسی سوابق گزینه‌های متعدد، یکی از اعضای شورای شهر نوش‌آباد که در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و عمرانی و سابقه‌ی سال‌ها فعالیت را در شهرداری‌های مختلف داشت، برای این سمت انتخاب شد.

او با تأکید بر این‌که شهر نوش‌آباد از این به بعد با دو شهردار اداره می‌شود، اظهار کرد: امور شهر جدید نوش‌آباد برعهده‌ی شهرداری این شهر خواهد بود و امور تاریخی، میراث فرهنگی و گردشگری آن برعهده‌ی شهرداری شهرزیرزمینی است. این تفویض اختیار و تفکیک وظایف، مزیت اصلی نوش‌آباد را به‌عنوان یک شهر گردشگری تقویت ‌می‌کند.

انتهای پیام

کد N133737

وبگردی