آفتاب

تشییع پیکر دو شهید واقعه تروریستی عراق در چهارمحال و بختیاری

تشییع پیکر دو شهید واقعه تروریستی عراق در چهارمحال و بختیاری

پیکر دوتن دیگر از 9 شهید واقعه تروریستی عراق در چهارمحال و بختیاری تشییع شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) حجت الاسلام محمدعلی نکونام چهارشنبه، 30 بهمن ماه در آیین تشییع پیکر مطهر دو شهید از شهدای استان در عملیات تروریستی دیاله عراق، شهیدان را چراغ همیشه فروزان انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: شهدا حق بزرگی بر گردن همه ملت ایران دارند چرا که عزیزترین سرمایه خود که جانشان بود را در راه انقلاب و اسلام فدا کرده‌اند و خون پاکشان درخت انقلاب را آبیاری و مستحکم کرده است.

وی با بیان اینکه شهدا اعمال تک تک ما را رصد می کنند، به انتظارات شهدا از جامعه اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: شهدا مصداق آیه 169 آل عمران که می فرماید:« وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ؛ کسانی را که در راه خدا کشته شده اند را مرده مپندار ، بلکه زنده اند و نزدپروردگارشان به ایشان روزی می دهند»، در بین ما زنده و حاضرند و نظاره گر اعمال و رفتار ما در ادامه راهشان هستند.

حجت الاسلام نکونام شهدای حادثه عراق را جهادگران عرصه اقتصادی کشور دانست و افزود: به یقین شهدای این حادثه شهدای اقتصادی کشور هستند که راه آن ها ادامه پیدا خواهد کرد و دشمن بداند که این مسیر نه تنها از حرکت باز نخواهد ایستاد، بلکه محکم تر و استوارتر ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در تشیع پیکر شهدای حادثه تروریستی عراق، این حضور را بیانگر ایستادگی در برابر دشمنان و صبر و مقاومت ملت ایران در همه عرصه ها دانست.

به گفته امام جمعه شهرکرد، حضور گسترده مردم به دشمنان نظام اسلامی نشان داده است که به هر میزان خون عزیزانمان را بریزید از مقاومت و ایستادگی ما کم نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه دشمنی دشمنان با انقلاب و نظام اسلامی پایانی نخواهد داشت تصریح کرد: ما از دشمن انتظاری بیش تر از دشمنی و اقدامات ددمنشانه ای همچون ترور و از بین بردن نیروهای ارزشی خود نداریم. بنابراین محکم و استوار در برابر این دشمن ایستاده ایم.

حجت الاسلام نکونام این گونه حوادث را حاصل شیطنت‌های آمریکا و هم پیمانانش دانست و گفت: دشمنان با هدف از بین بردن انقلاب و به منظور تضعیف جبهه مقاومت در جهان دست به چنین اقدامات خصمانه و ددمنشانه می‌زنند.

وی مقاومت و ایستادگی را رمز پیروزی بر دشمنان و استکبار دانست و با تاکید بر لزوم حفظ وحدت و انسجام ملی تصریح کرد: دشمن به اشکال مختلف در تلاش برای ضربه زدن به این انقلاب و ارزش های اسلامی است و از هیچ اقدامی برای رسیدن به این خواسته شیطانی خود دریغ نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه دشمن برای ضربه زدن و گرفتن هویت، ارزش ها و معارف اسلامی به میدان مبارزه آمده است تصریح کرد: دشمن با هدف ضربه زدن به اصول و پایه های انقلاب، به دنبال ایجاد تفرقه انگیزی و جدا کردن مردم از ارزش‌های دینی و اسلامی است اما ملت ایران با مقاومت و ایستادگی بر اصول و ارزش‌ها پافشاری خواهد کرد.

امام جمعه شهرکرد با طرح این سوال که دشمنان ملت ایران را از چه می ترسانند؟ تصریح کرد: مردم ما با تسمک به راه اهل بیت(ع) و پشتیبانی از ولایت فقیه محکم و استوار در پای ارزش ها و آرمان های اسلامی خود ایستاده اند و این اقدامات هیچ ترسی در دل آن ها راه نخواهد داد.

وی نصرت و پیروزی نهایی را از آن اهل ایمان دانست و با اشاره به آیه 7 سوره محمد که می فرماید:« یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ؛ ای کسانی که ایمان آورده اید ، اگر خدا را یاری کنید ، شما را یاری، خواهد کرد و پایداری خواهد بخشید»، تصریح کرد: هر کس در مسیر الهی قرار گیرد و جان خودش را در راه اسلام فدا کند به یقین خدا یاریگر او خواهد بود.

حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه راه شهادت و کشته شدن در راه خدای متعال در این نظام ادامه دارد، تصریح کرد: این شهیدان در راه خدمت صادقانه و کمک به همنوعان جان خودشان را فدا کرده اند و به طور قطع شهادت در راه خدا هیچ گونه مرز، جایگاه و شغلی را نمی شناسد.

وی صبر و مقاومت خانواده معظم شهدای حادثه تروریستی عراق به ویژه دو خانواده شهیدان محمدرضا کیوانی و علی شیخ نژاد را تحسین برانگیز و بی بدیل دانست و گفت: خانواده شهدای حادثه تروریستی عراق برای دیدار فرزندان خود انتظار و سختی های فراوانی را تحمل کرده اند که باید به آنان تبریک و تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، پیکر شهیدان محمدرضا کیوانی فرزند نصرالله و علی شیخ نژاد فرزند حفیظ الله پس از تشییع در مرکز استان به زادگاهشان، شهر هفشجان برای خاکسپاری انتقال داده شد.

انتهای پیام

کد N133572

وبگردی