آفتاب

روحانی: توسعه روابط با سودان یک تصمیم راهبردی در ایران است

روحانی: توسعه روابط با سودان یک تصمیم راهبردی در ایران است

تهران - ایرنا - رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی یک تصمیم راهبردی در ایران است و در این بین سودان جایگاه ویژه ای دارد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری روز چهارشنبه در دیدار با فاتح عزالدین المنصور اظهارداشت: همواره روابط خوب و صمیمی میان ایران و سودان برقرار بوده و دو کشور از لحاظ انقلابی و فرهنگی به یکدیگر نزدیک هستند.

رییس جمهوری ایران با ابراز امیدواری به استقرار امنیت و ثبات در سودان؛ ضرورت گسترش و تقویت روابط دو کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت: همکاری ایران با کشورهای آفریقایی می تواند به توسعه ثبات در این قاره بینجامد.

روحانی همچنین در خصوص ریاست ایران بر اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی افزود: امیدواریم همکاری های ایران و سودان، پس از انتقال ریاست دوره ای اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی به ایران و همچنین فعالیت های این اتحادیه در دوران ریاست ایران توسعه یابد.

رییس مجلس سودان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران گفت: از سوی ملت و دولت سودان سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را به شما و ملت ایران تبریک می گویم.

فاتح عزالدین المنصور با بیان اینکه ارتباطی معنوی میان ملت سودان و انقلاب اسلامی بزرگ ایران وجود دارد گفت: انقلاب اسلامی ایران خورشیدی بود که در جهان اسلام تابید و در بیداری وجدان ملت ها تأثیرگذار بود.

فاتح عزالدین المنصور افزود: امیدوارم در زمان ریاست جمهوری و دولت جنابعالی شاهد شکوفایی روز افزون روابط دوجانبه باشیم.

رییس مجلس سودان همچنین گفت: راه اعتدال و میانه روی و مشی جنابعالی در سیاست خارجی به نفع جهان اسلام و جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: سودان آمادگی دارد تا در راستای توسعه روابط میان دو کشور کلیه منابع و امکانات فراوان خود را به کار گیرد.

سیام**1348**1535
کد N133469

وبگردی