آفتاب
استاندار آذربایجان شرقی:

مدیریت هزاران پروژه نیمه تمام دولت قبلی سال‌ها زمان می‌برد

مدیریت هزاران پروژه نیمه تمام دولت قبلی سال‌ها زمان می‌برد

استاندار آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه دولت تدبیر و امید در شرایطی کشور را تحویل گرفته که هزاران پروژه نیمه‌ تمام وجود دارد و با توجه به محدودیت منابع دولت، مدیریت این پروژه‌ها سال‌ها زمان می‌برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در مراسم تودیع و معارفه فرماندار مراغه، تسهیل فعالیت بخش‌های تعاونی، غیردولتی و خصوصی را از وظایف مهم دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: تنها راه قطع وابستگی به درآمدهای نفتی که از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است، ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت بخش خصوصی در حوزه اقتصاد و تولید است.

وی، با بیان این که تکیه بر بودجه دولتی در اداره استان، روش غلطی است، افزود: امروز محدودیت درآمدی دولت در شرایط بسیار سختی است، لذا روشی که از گذشته برای اداره امور در ذهن داشتیم دیگر جوابگو نیست.

جبارزاده افزود: تخصیص بودجه استان در سال جاری به طور متوسط 20 درصد بوده و با این وضعیت نمی‌توانیم منتظر بودجه دولتی برای پیشبرد امور باشیم.

وی اضافه کرد: وضعیت درآمدی دولت در سال 93 نیز بهتر از سال 92 نخواهد بود، بنابراین امروز وظیفه داریم امور استان را با روش‌های جدید و با کمترین وابستگی به بودجه دولتی اداره کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی استفاده از توان و مشارکت مردمی را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر این امر تا الان مورد غفلت واقع شده به خاطر موانعی بوده که در گذشته بر سر راه فعالیت بخش غیردولتی ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: امروز وظیفه ما برداشتن موانع از سر راه بخش غیردولتی و فراهم کردن زمینه حضور مردم در بخش‌های مختلف جامعه است.

جبارزاده با بیان این که نگاه ما به شهرستان مراغه، نگاه ویژه‌ای است، افزود: از تمام مردم مراغه می‌خواهیم با تکیه بر سابقه تاریخی خود، با قدرت به عرصه بیایند و ما نیز به عنوان دولت، وظیفه داریم از حضور مردم حمایت کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از تلاش‌ها و خدمات صادقی اصل، فرماندار پیشین مراغه، اظهار داشت: امروز فردی به عنوان فرماندار مراغه معرفی می‌شود که سابقه 27 سال خدمات دولتی دارد و امیدوارم ایشان با همکاری و همدلی امام جمعه محترم، نماینده مجلس و همه مسوولان شهرستان مراغه را به جایگاه واقعی آن برساند.

انتهای پیام

کد N133452

وبگردی