آفتاب

برنامه پنجم توسعه جهاددانشگاهی تدوین می‌شود

برنامه پنجم توسعه جهاددانشگاهی تدوین می‌شود

معاون آموزشی جهاددانشگاهی کشور از تدوین برنامه پنجم توسعه جهاددانشگاهی خبر داد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه یزد، دکتر محسن قرنفلی در سی و هشتمین گردهمایی معاونین آموزشی جهاددانشگاهی سراسر کشور در یزد، اظهارکرد: هدف از برگزاری این گردهمایی بحث و هم‌اندیشی پیرامون چند محور است که از مهمترین آنها بحث پیرامون برنامه پنجم توسعه جهاددانشگاهی است که از حدود یکی دو ماه پیش تدوین آن براساس چارچوب‌های اولیه در حوزه‌های مختلف آغاز شده است.

وی تاکید کرد: در تدوین این برنامه از رویکردهای سند چشم‌انداز جهاددانشگاهی و همچنین طرح آمایش آموزش عالی کشور به عنوان اسناد بالادستی استفاده شده است.

قرنفلی خاطرنشان کرد: در این برنامه جهت‌گیری‌های طرح آمایش آموزش عالی مانند کارآفرینی، تقاضا محوری و ارتقاء کیفیت آموزش نیز مورد توجه قرار گرفته است که امیدواریم در دو روز این گردهمایی به نتایج خوبی منتج شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: جهاددانشگاهی در حوزه آموزش به همراه حوزه‌های فرهنگی، پژوهشی و اشتغال، فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهد و با سایر دستگاه‌های اجرایی کشور بر این اهتمام است تا در راستای تحقق اهداف چشم‌انداز20 ساله کشور گام بردارد.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی کشور با اشاره به چشم‌انداز کشورمان در افق 1404، ادامه داد: در رأس این چشم‌انداز موضوع کسب جایگاه نخست منطقه از لحاظ توسعه علم و فناوری پیش‌بینی شده است که اقتضای این هدف بزرگ داشتن نیروی‌های انسانی کارآمد، متخصص و کارآفرین است، لذا وظیفه مراکزعلمی و دانشگاهی در این رابطه بسیار خطیر است.

وی تاکید کرد: لازمه‌ یک جامعه و اقتصاد دانش‌بنیان در این راستا تامین نیازهای نیروی انسانی در سطوح مختلف آموزشی است تا این حرکت شتاب‌دار منجر به توسعه کشور شود.

قرنفلی افزود: جهاددانشگاهی کشور با اهتمام بر این موضوع، آموزش‌های خود در سطوح آموزش عالی، آموزش‌های علمی و کاربردی و آموزش‌های تخصصی و پیشرفته در بخش آموزش عالی خوشبختانه با در اختیار داشتن دو دانشگاه در تهران و یزد و شش موسسه آموزش عالی در استان‌های مختلف کشور در زمینه تربیت نیروی انسانی متخصص در جایگاه خوبی در کشور قرار دارد.

وی اظهار کرد: مجموعه جهاددانشگاهی کشور همچنین در بخش آموزش‌های علمی و کاربردی با داشتن 45 مرکز علمی کاربردی و 65 هزار دانشجو در این زمینه نیز موفق عمل کرده است.

قرنفلی در رابطه با آموزش‌های تخصصی نیز به فعالیت 150 مرکز آموزش تخصصی و آزاد زیرمجموعه این نهاد در کشور با آموزش سالانه 500 هزار نفر اشاره و ابراز امیدواری کرد که با فعالیت‌های صورت گرفته در این بخش، افراد شاغل و یا در جستجوی شغل از مهارت‌ها و توانایی‌های شغلی مناسبی برخوردار شوند.

انتهای پیام

کد N133440

وبگردی