آفتاب

وضعیت بحرانی ‌راور در پی افزایش استعمال مواد مخدر ‌

وضعیت بحرانی ‌راور در پی افزایش استعمال مواد مخدر ‌

دادستان عمومی و انقلاب راور با اشاره به گسترش استعمال مواد مخدر در جامعه، وضعیت فعلی راور را بحرانی دانست و تصریح کرد: از آن جا که حدود 90 درصد جرایم جامعه ریشه در اعتیاد دارد، لذا پیشگیری و کنترل آن ملزم برخورد جدی و مستمر است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، سید "مهدی قویدل"، در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر این شهرستان راور اظهار کرد: اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهم‌ترین مشکلات اجتماعی و اقتصادی است که عوارض ناشی از آن تهدیدی جدی برای جامعه بشری محسوب می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب راور تصریح کرد: افراد معتاد جامعه معمولا از قشر آسیب‌دیده و آسیب‌پذیر هستند و برای پیشگیری از اعتیاد باید طی دو مرحله آنی و دراز مدت برنامه‌ریزی و اقدام شود.

وی با اشاره به گسترش استعمال مواد مخدر در جامعه، وضعیت فعلی راور را بحرانی دانست و تصریح کرد: از آن جا که حدود 90 درصد جرایم جامعه ریشه در اعتیاد دارد، لذا پیشگیری و کنترل آن ملزم برخورد جدی و مستمر است.

وی ضمن ابراز تأسف از شیوع بیماری رو به رشد اعتیاد میان قشر دانش‌آموز و محصل شهرستان خواستار برنامه‌ریزی لازم در فرهنگ‌سازی و آگاه ساختن اقشار جامعه به ویژه والدین شد.

قویدل با بیان اینکه نقش خانواده‌ها در گرایش و یا گرایش نیافتن به اعتیاد و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فرزندانشان بسیار مهم است، افزود: مسئولان فرهنگی با جدیت، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی را در مدارس دانشگاه‌ها و خانواده‌ها پیگیری کنند.

انتهای پیام

کد N133436

وبگردی