آفتاب

رونق گردشگری دریایی در گیلان هدف اصلی ماست

رونق گردشگری دریایی در گیلان هدف اصلی ماست

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: توسعه گردشگری در هر سطحی به اقتصاد، اشتغال و جوامع محلی و بازار آن ناحیه رونق می بخشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه گیلان، حمیدرضا آذرپور در حاشیه بازدید از کشتی میرزاکوچک خان با اشاره به اینکه گیلان از بکرترین شرایط اقلیمی برای گردشگری برخوردار است، اظهار کرد: می‌کوشیم تا داشته‌های این استان به هموطنان و گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود به شکلی که گیلان اصلی‌ترین هدف مسافرت‌های مردم شود.

وی گفت: توسعه گردشگری در هر سطحی به اقتصاد، اشتغال و جوامع محلی و بازار آن ناحیه رونق می بخشد و برای هتل‌ها و مراکز اقامتی و سایر مراکز خدماتی و ... فواید بسیار و ارزش افزوده زیادی خواهد داشت.

وی افزود: برگزاری تورهای تخصصی دریایی مانند غواصی، مسابقات ورزشی آبی، ماهیگیری و شیلات، فروش صنایع دستی در بازارچه‌های صنایع دستی در طول سواحل، برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌هایی مرتبط با دریا و ساحل، مانند جشنواره مجسمه‌های شنی، نقاشی و ... از جمله اقدام هایی است که می تواند گردشگری دریایی را رونق دهد.

حمید رضا آذرپور گفت: اگرچه در بحث گردشگری دریایی گیلان، نقطه تمرکز در دریای خزر است، اما درک فرصت‌های دیگری چون تالاب بین المللی انزلی و برخی رودخانه‌های پرآب گیلان، بخش دیگری از برنامه‌های کمیته گردشگری دریایی استان گیلان است.

وی خاطرنشان کرد: در فاز اول با ساماندهی قایق‌ها و شناورهای فعال در تالاب انزلی، استفاده از این فرصت نیز مغتنم شمرده شده و در آینده با حضور سرمایه گذاران و مشارکت جوامع محلی شناورهایی که از استانداردهای فنی بالای برخوردارند، به گروه فعالان تالاب و برخی رودخانه ها افزوده خواهد شد.

انتهای پیام

کد N133203

وبگردی