آفتاب

لزوم افزایش سطح شاخص‌های تولیدات کشاورزی در آذربایجان‌شرقی

لزوم افزایش سطح شاخص‌های تولیدات کشاورزی در آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذبایجان‌شرقی گفت: ارتقای شاخصه‌های تولید و برداشت محصولات کشاورزی با توجه و تلاش بیشتر از سوی برنامه‌ریزان و تولیدکنندگان، زمینه را برای تولید حداکثری محصولات در زیربخش‌های مختلف کشاورزی فراهم می‌کند.

به گزارش گره دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌شرقی، «کریم مهری» در دیدار با دو کشاورز نمونه‌ی کشوری استان، افزود: قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی در زیر بخش‌های کشاورزی استان وجود داشته و ما باید تلاش کنیم از آب‌های موجود حداکثر استفاده‌ی بهینه را با اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار(بارانی و قطره‌ای) بعمل آوریم و الگوهای کشت متناسب با سیاست‌های دولت مبنی بر احیای دریاچه‌ی ارومیه و سازگار با کم آبی به کشاورزان معرفی کنیم.

وی افزود: در معرفی الگوی کشت با توجه به شرایط کم‌آبی منطقه‌ی بازار مصرف و اقتصاد کشاورزی روستائیان و بهره‌برداران نیز منظور شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذبایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: مدیران و متولیان امور در کنار تولیدکنندگان با تعامل، همکاری وهمدلی باید تلاش کنند که علاوه بر تحقق افزایش تولید، سالانه شاهد حضور جمع بیشتری از کشاورزان پرتلاش استانی در سطح ملی و جمع نمونه‌های کشوری باشیم.

براساس این گزارش، «احد اقدسی» از واحد نمونه‌ی مشاع کشاورزی شهرستان شبستر و «غلامحسین سلیمانی» از مرکز نمونه جمع‌آوری شیر از بخش کردلر شهرستان اسکو طی سالجاری با قرارگیری در میان 57 کشاورز برگزیده‌ی کشوری، افتخار و دستآورد بزرگ دیگری را به مجموعه‌ی گسترده‌ی کشاورزی و بهره‌برداران پرتلاش استان نصیب کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N133201

وبگردی