آفتاب

واحدهای صنعتی نمی‌توانند آلودگی را به صفر برسانند

واحدهای صنعتی نمی‌توانند آلودگی را به صفر برسانند

به دنبال پیگیری‌های انجام شده درخصوص کاهش آلایندگی صنایع مزاحم داخل شهری، سیستم خنثی‌سازی بو کارخانه روغن‌نباتی ناز افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه اصفهان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی محیط‌زیست استان اصفهان، کیومرث کلانتری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در مراسم افتتاح این سیستم با اشاره به اینکه درگذشته فاصله صنایع با شهرها زیاد بوده است، گفت: با توسعه کلان شهر اصفهان تعدادی از این صنایع داخل شهر قرار گرفته‌اند.

کلانتری افزود: قطعاً واحدهای صنعتی نمی‌توانند آلودگی را به صفر برسانند و محیط زیست نیز به دنبال آن نیست، اما خروجی کارخانه‌ها باید مطابق با استانداردهای سازمان حفاظت محیط‌زیست باشد.

وی اظهارکرد: قرار گرفتن نام واحدهای صنعتی در فهرست صنایع‌آلاینده برای هیچ‌کس مایه مباهات نیست بلکه ما خواهان رفع آلودگی واحدهای آلاینده هستیم و این مهم را با جدیت دنبال می‌کنیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان به مسؤلان کارخانه روغن نباتی ناز توصیه کرد: تا مادامی که در این محدوده هستید باید موارد زیست‌محیطی را در اولویت اول خود قرار دهید و اگر کارخانه‌ها برنامه‌های خود را به موقع انجام دهند محیط زیست هم می‌تواند از آنها دفاع کند.

وی همچنین تعامل زیست‌محیطی بین صنایع و مردم و تشکل‌های زیست‌محیطی را از راهکارهای حل بسیاری از مشکلات موجود دانست و گفت: باید با مردم صادقانه صحبت کرد و اطلاعات زیست‌محیطی را در اختیار آنها قرار داد تا آنها نیز در جریان مسائل قرار گرفته و مسئولان را یاری کنند.

در پایان این بازدید ضمن افتتاح سیستم خنثی‌سازی بو در این کارخانه، روش انجام خنثی‌سازی بو توسط مهندسان طراح این سیستم که با بهره‌گیری از فناوری‌های داخلی طراحی شده تشریح شد. این روش می‌تواند الگویی برای سایر واحدهای صنعتی تولید کننده روغن نباتی باشد.

انتهای پیام

کد N133199

وبگردی