آفتاب

نوروز امسال جشن سبزینه در نوشهر برگزار نمی شود

نوروز امسال جشن سبزینه در نوشهر برگزار نمی شود

فرماندار نوشهر گفت: نوروز امسال جشن سبزینه در نوشهر برگزار نمی‌شود.

محمد علی قمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، به خدمات شهرستان نوشهر به مسافران و گردشگران نوروزی اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه این شهرستان سالانه پذیرای مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور است به همین دلیل ستاد هماهنگی خدمات سفر در نوشهر یک ستاد دائمی است.

وی ادامه داد: تمهیدات لازم جهت گردشگرانی که جمعیت خوش نشین و فصلی، اقامت کمتر از دو سه روز در هتل‌ها و متل‌ها دارند و یا اقامت ساعتی در نوشهر دارند اندیشیده شده است.

فرماندار نوشهر، به کمیته‌های اسکان، اطلاع رسانی، بهداشت و محیط زیست و امنیتی در ستاد هماهنگی خدمات سفر اشاره کرد و افزود: هریک از این کمیته‌ها نظارت اماکن اقامتی، اطلاع رسانی موقعیت‌ها برای گردشگران، اسکان و نظارت بر بازار را بر عهده دارند.

قمی یادآور شد: ستاد هماهنگی خدمات سفر از قبل نوروز و ایام نوروز در شهرداری این شهرستان آماده ارایه خدمت به گردشگران نوروزی است.

وی به چگونگی معرفی بیشتر شهرستان نوشهر به مسافران نوروزی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه این شهرستان یک شهر شناخته شده برای مسافران است اما در ابتدای ورودی شهر دفترچه‌های راهنمایی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهیه شده و در اختیار مسافران قرار می گیرد.

فرماندار نوشهر، به منطقه تاریخی سی سنگان که ثبت جهانی و بین المللی شده اشاره کرد و اظهارداشت: سیترا، سد صلاح الدین کلا، منطقه تاریخی کجور و کندلوس از دیگر مناطق تاریخی نوشهر است که پذیرای مهمانان نوروزی است.

قمی با اعلام اینکه سال قبل 25 میلیون مسافر وارد مازندران شدند که 70 درصد آن در غرب استان بود و بخش اعظمی از ان در نوشهر حضور داشتند گفت: پیش بینی می شود امسال شاهد حضور چشمگیرتر گردشگر نسبت به سال قبل در مازندران به خصوص نوشهر باشیم.

وی با اشاره به همزمانی ایام نوروز با ایام فاطمیه و حرمت نگه داشتن این ایام گفت: هر ساله 9 فروردین ماه در این شهرستان جشن سبزینه برگزار می شد که امسال به دلیل همزمان شدن با ایام فاطمیه برگزار نخواهد شد.

فرماندار نوشهر ادامه داد: نمایشگاه گردشگری، صنایع دستی، نوروز خوانی از برنامه‌هایی است که در ایام نوروز در نوشهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

کد N133198

وبگردی