آفتاب

صادرات 189 میلیون دلاری محصولات کشاورزی آذربایجان‌شرقی

صادرات 189 میلیون دلاری محصولات کشاورزی آذربایجان‌شرقی

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از صادرات 189 میلیون دلاری محصولات کشاورزی از این استان در 10ماهه نخست سال خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، «اکبر فتحی» در نشست تنظیم بازار سازمان افزود: این صادرات به مقصد بازارهای 27 کشور مختلف جهان از سوی صادرکنندگان استانی ارسال شده است.

وی گفت: محصول کشمش به وزن 40 هزار تن و ارزش 96 میلیون دلار 51 درصد مجموع محصولات صادراتی استان در بخش کشاورزی طی امسال را به خود اختصاص داده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: محصولات دامی به وزن 20 هزار تن و ارزش 30 میلیون دلار نیز 16 درصد مجموع محصولات صادراتی این بخش را شامل شده است.

فتحی گفت: ارزش کل محصولات صادراتی بخش کشاورزی استان طی دی‌ماه، 26 میلیون دلار بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد با توجه به ایجاد زمینه و فضای مطلوب توسط دولت «تدبیر و امید» در توسعه‌ی تعاملات بین‌المللی این امر بتواند با برنامه‌ریزی منسجم زمینه‌ی لازم برای رشد و گسترش صادرات محصولات کشاورزی و افزایش توان اقتصادی تولیدکنندگان را فراهم کند.

انتهای پیام

کد N132943

وبگردی