آفتاب

همه باید به حقوق طبیعت احترام بگذاریم

همه باید به حقوق طبیعت احترام بگذاریم

رئیس گروه مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه­‌ای استان گلستان با انتقاد از تجاوز به حریم رودخانه و منابع آب گفت: حقوق طبیعت باید همواره حفظ و حراست شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)در گرگان، مهندس اباصلت شجاع شفیعی افزود: طبیعت همانند انسان و به عنوان یک موجود زنده دارای حقوقی است که اگر نادیده گرفته شوند زندگی آن به خطر می­افتد.

وی ادامه‌داد: افزایش سطح آگاهی­‌های مردم برای اصلاح رفتار خود با طبیعت و اجرای قوانین مرتبط با آن ضروری است.

شجاع شفیعی تاکید کرد: موضوعاتی از قبیل تجاوز به حریم و بستر رودخانه­‌ها، برداشت­‌های غیرمجاز از شن و ماسه رودخانه­‌ها، بهره­‌برداری بی‌رویه و غیرمجاز از منابع آب، از بین بردن پوشش گیاهی و تغییر کاربری اراضی مصادیق تجاوز به حقوق طبیعت هستند.

رئیس گروه مهندسی رودخانه­‌ها و سواحل شرکت آب ­منطقه­‌ای گلستان یادآور شد: طبیعت به طور طبیعی به این‌گونه تجاوزات پاسخ می­‌دهد.

وی ضمن اشاره به لزوم احترام به حقوق طبیعت تصریح‌کرد: در صورت عدم رعایت این حقوق، پدیده­‌های طبیعی تبدیل به بلایای طبیعی شده و آنگاه بر زندگی ما انسا‌ن­‌ها تاثیرات منفی و گاهی جبران‌ناپذیر دارد.

شجاع شفیعی اظهارکرد: علاوه بر آگاه‌سازی جامعه باید نسبت به مسایل زیست‌طبیعی، خطرات ناشی از نادیده گرفتن این حقوق، نحوه رفتار در زمان وقوع حوادث طبیعی و پس از آن را به مردم آموزش داد.

انتهای پیام

کد N132932

وبگردی