آفتاب

اولین همایش ملی شیمی در اراک آغاز به کار کرد/ ارائه 149 مقاله عملی در همایش

اولین همایش ملی شیمی در اراک آغاز به کار کرد/ ارائه 149 مقاله عملی در همایش

اراک - خبرگزاری مهر: اولین همایش ملی شیمی، مهندسی شیمی و صنعت در اراک آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این کنفرانس با حضور استادان و محققان کشور در اراک با هدف ارائه راهکارهای علمی برای توسعه اقتصادی، بیوشیمی و بیوتکنولوژی، شیمی سبز، محیط زیست و مدیریت پسماند، علوم و تکنولوژی پلیمر و مهندسی نفت و مخازن و با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور و مشارکت مجتمع پتروشیمی شازند، سازمان بسیج اساتید استان مرکزی و سازمان بسیج دانشجویی استان مرکزی در دانشگاه ازاد اراک اغاز به کار کرد.

اعظم مرجانی دبیر این همایش علمی در مراسم آغازین این همایش گفت:  از بیش از 200  مقاله ای به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده است 149 مقاله در همایش به صورت سخنرانی و پوستر ارائه می شود.

وی محورهای این همایش دو روزه، کاربرد شیمی در صنعت، سونو شیمی، کمومتری، الکتروشیمی، فناوری‌های نوین در شیمی و مهندسی شیمی، نقش شیمی و مهندسی شیمی در توسعه اقتصادی، بیوشیمی و بیوتکنولوژی، شیمی سبز، محیط زیست و مدیریت پسماند، علوم و تکنولوژی پلیمر و مهندسی نفت و مخازن هیدروکربنی عنوان کرد تا با تدوین راهکارهایی مسیر توسعه پرسرعت تر پیموده شود.

لزوم برداشتن گام های اساسی برای ارتباط  بیشتر صنعت و دانشگاه

مرجانی استفاده از شیمی در توسعه صنعت را از محورهای مهم این همایش اعلام کرد و گفت: یافته های جدید در حوزه شیمی نیز در این همایش مطرح می شود.

وی با بیان اینکه دانشگاههای استان مرکزی در زمینه شیمی فعالیت های گسترده ای دارند و دانشجویان نخبه ای در این زمینه در استان وجود دارد گفت: در کنار این موضوع استان مرکزی استانی صنعتی است که باید با ایجاد ارتباط بیشتر بین صنعت و دانشگاه در راستیا توسعه علوم و صنعت گام برداشت.

کد N132842

وبگردی