آفتاب
سعادت تاکید کرد؛

لزوم رفع موانع توسعه منطقه آزاد تجاری- صنعتی ماکو/ حمایت از سرمایه گذاران اولویت اصلی

لزوم رفع موانع توسعه منطقه آزاد تجاری- صنعتی ماکو/ حمایت از سرمایه گذاران اولویت اصلی

ارومیه- خبرگزاری مهر: استاندار آذربایجان غربی بر لزوم رفع موانع توسعه منطقه آزاد تجاری - صنعتی ماکو با هدف تسریع در توسعه همه جانبه منطقه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، قربانعلی سعادت شامگاه سه شنبه در جریان دیدار با نشست با فعالان اقتصادي ماكويي مقيم تهران با بيان اينكه رفع موانع توسعه منطقه آزاد ماكو در دستور كار هيئت مديره، اعضاي دبيرخانه شوراي منطقه آزاد ماكو و همچنين مديريت ارشد استان است، افزود: سازمان منطقه آزاد تجاري-صنعتي ماكو مي تواند به عنوان يك الگو در كشور مطرح شود و همه ما بايد براي توسعه و آباداني آن تلاش كنيم.

وی حمایت از سرمايه گذاران و فعالان اقتصادي را از مهمترين رويكردهاي مديريت ارشد آذربایجان غربی دانست و افزود: توسعه زيرساختها در سازمان منطقه آزاد تجاري-صنعتي ماكو ضروری بوده چرا که منطقه قابليت تبديل شدن به قطب سرمايه گذاري در استان و حتي كشور را دارد لذا بايد بسترهاي لازم را براي حضور سرمايه گذاران در اين منطقه فراهم كنيم.

استاندار آذربايجان غربي حضور مهندس تركان مشاور ارشد رئيس جمهور در منطقه آزاد ماكو و بازديد ميداني از اين منطقه را موجب تسريع در توسعه زيرساختها و تامين زيربناهاي لازم در اين منطقه دانست و گفت: شماره گذاري خودروها با پلاك منطقه آزاد ماكو آغاز شده و تا پايان سال نيز عملياتي کردن حمل كالاي همراه مسافر در سازمان منطقه آزاد تجاري-صنعتي ماكو را بصورت جدي پيگيري مي‌كنيم.

سعادت رونق اقتصادي، اشتغال‌زايي و داير شدن يك جريان اقتصادي سالم در منطقه و استان و توسعه گردشگري را از ويژگي‌هاي اصلي فعال شدن منطقه آزاد تجاري ـ صنعتي ماكو برشمرد و اعلام کرد: توسعه نيافتن زيربناهاي ارتباطي مانند جاده بازرگانان به خوي، بزرگراه تبريز ـ بازرگان و راه‌آهن استان از جمله موانع رشد و توسعه منطقه آزاد تجاري ماكو است كه براي رفع آنها تدابير لازم اتخاذ شده است.

وي همچنين بر لزوم ايجاد مراكز ترانزيت كالا و مركز شماره‌گذاري خودرو و كسب مجوز لازم براي ورود و خروج كالاي همراه مسافر در منطقه آزاد ماكو تاكيد و عنوان کرد:  سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي فرهنگي، گردشگري، آموزش عالي و داير كردن واحدهاي دانشگاهي بين‌المللي از جمله ظرفيت‌هاي منطقه آزاد تجاري ماكو است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

در پایان این جلسه نيز تعدادی از سرمایه گذاران، نظرات و سوالات خود را با استاندار آذربایجان غربی و مدیر عامل منطقه آزاد ماکو  در ميان گذاشتند.

کد N132311

وبگردی