آفتاب

فلسطینیان "بردگان سیاهپوست" برای اسرائیلی‌ها هستند

فلسطینیان "بردگان سیاهپوست" برای اسرائیلی‌ها هستند

یک پژوهش اسرائیلی جدید نشان داد، اوضاع فلسطینی‌هایی که در سایه اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی زندگی می‌کنند کاملا شبیه اوضاع بردگان سیاه‌پوست در آمریکا قرن نوزدهم است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، در این پژوهش اسرائیلی آمده است، اسرائیلی‌ها تنها دنبال گسترش شهرک‌سازی هستند به وضعیت فلسطینی‌ها توجهی ندارند.

به گفته ایوا ایلوز، جامعه‌شناس اسرائیلی که این پژوهش را انجام داده، صهیونیست‌ها تنها از جنبه نظامی به فلسطینی‌ها نگاه می‌کنند. به نظر اسرائیلی‌ها، فلسطینی‌ها سربازان و دشمنانی هستند که باید آنها را از بین برد و با اعمال زور با آنها برخورد شود.

درگیری‌ها میان فلسطین و اسرائیل به خاطر اشغالگری صهیونیست‌ها باعث شده تا اسرائیلی‌ها، فلسطینی‌ها را به بردگی بکشانند.

فلسطینی‌ها همواره در معرض اقدامات خشونت‌آمیز شهرک‌نشینان هستند؛ شهرک‌نشینانی که به ندرت مورد محاکمه قرار می‌گیرند. ارتش اسرائیل با بی‌رحمی تمام فلسطینی‌ها را محاکمه کرده در حالی که از برخورد خشونت‌آمیز با شهرک‌نشینان خودداری می‌کند.

همچنین این پژوهش نشان داد،‌ موانعی که اسرائیل بر سر راه‌ فلسطینی‌ها قرار می‌دهد تنها به خاطر کنترل راه‌ها نیست بلکه به این خاطر است که به فلسطینی‌ها "بفهماند" چه کسانی قدرت دارند و تصمیمی می‌گیرند و چه کسی بنده و برده.

بر اساس پژوهش مذکور بیش از 70 درصد از فلسطینی‌ها احساس تحقیر و ترس دائم دارند. بر اساس قوانینی ازدواج فلسطینی‌ها با فلسطینی‌هایی را که در اراضی اشغالی زندگی می‌کنند، ممنوع است.

در این پژوهش آمده است، ناگزیریم که اصطلاح "بردگی" را برای توصیف وضعیت فلسطینی‌هایی که تحت اشغالگری‌ اسرائیل زندگی می‌کنند، به کار ببریم.

اسرائیلی‌ها خود را آدم‌هایی با اخلاق، با فرهنگ و پیشرفته می‌دانند و همان دیدگاه‌های سفیدپوستان در زمان بردگی سیاه‌پوستان در آمریکا را به فلسطینی‌ها دارند، همانطور که سفیدپوستان آمریکا معتقد بودند که سیاه‌پوستان پست و شبیه حیوانات هستند اسرائیلی‌ها نیز این دیدگاه را درباره فلسطینی‌ها دارند.

همچنین شهرک‌نشینان اسرائیلی مثل سفیدپوستان آمریکایی در قرن نوزدهم خاک خود را مقدس می‌شمارند و خود را حاکم بلامنازع خاک خود می‌دانند.

بر اساس این پژوهش اسرائیل با اقدامات خود نشان داده که دور از فرهنگ و اخلاق جهانی است و تنها مدعی دموکراسی است.

انتهای پیام

کد N131712

وبگردی