آفتاب
مسئول نهاد نمایندگی ولی‌ فقیه در دانشگاه‌های استان قزوین:

برخورد عزت‌مدارانه با مستکبران، توصیه اکید قرآن است

برخورد عزت‌مدارانه با مستکبران، توصیه اکید قرآن است

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌ فقیه در دانشگاه‌های استان قزوین با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، دستآوردهای عظیمی در عرصه‌ی جهانی دارد، گفت: برخورد عزت‌مدارانه با مستکبران پیام قرآنی و الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در قزوین، حجت‌الاسلام «عبدالکریم عابدینی»، در نشست تفسیری که در امامزاده اسماعیل(ع) قزوین برگزار شد، با اشاره به آیه‌ی ۱۳ سوره‌ی حجرات با بیان اینکه این آیه اعلامیه‌ای جهانی است، اظهار کرد: در قرآن برای مخاطب قرار دادن مردم، کلمه‌ای فراگیر و وسیع‌تر از یا ایهاالناس نداریم چون هر کس را تصور کنیم از انبیا(س)، ائمه(ع)، کفار، منافقین، زن و مرد در این کلمه گنجانده شده و همه‌ی اهل عالم را شامل می‌شود.

وی افزود: کلام خدا زنده و قائم بوده و همواره مخاطب می‌طلبد اما اینکه چه کسانی و چگونه می‌توانند مورد خطاب این آیه قرار گیرند موضوعی است که باید به آن توجه کرد.

این مفسر قرآن خاطرنشان کرد: اگر در زندگی دروغ، ربا، رشوه، حق‌کشی و ظلم به اعضای خانواده وجود داشته و کرامت انسانی را زیر بگذاریم، نمی‌توانیم پیام‎رسان اعلامیه بشری جهانی خدا باشیم.

مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: اگر بخواهیم پیام‌رسان منشور و اعلامیه خدای متعال باشیم باید از خودمان آغاز کرده تقوا، ایمان و اتکا به خدا داشته باشیم.

حجت‌الاسلام عابدینی اظهار کرد: پیروان پیامبر اسلام(ص) کسانی هستند که همواره در صدد برقراری و تشکیل حکومت دینی و برافراشتن پرچم اسلام هستند و اگر بنا بود رسالت پیامبر (ص) در عصر حضرت محدود شود، لزومی نداشت که این همه دیگران به زحمت بیفتند و باید توجه داشته باشیم که همه‌ی رنج‌ها و سختی‌هایی که ائمه معصوم(ع) متحمل شده‌‎اند برای این بود تا دین آسمانی و اندیشه دینی توسعه و استمرار پیدا کند.

مفسر قرآن تصریح کرد: بررسی برخی افکار و اندیشه‌ها هم‌اکنون حکایت از این دارد که جریاناتی قصد دارد تا اندیشه‌های ظلم‌ستیزانه و حمایت از مستضعفان را به فراموشی سپارند و طرح دوستی با مردم اسرائیل و عدم مبارزه با اندیشه‌های ضدبشری و ضددینی صهیونیست‌ها نمونه‌ای از این جریان است.

وی افزود: این گونه سخنان، ادبیات غلطی است که مخالف قرآن و آموزه‌های دینی بوده و مصلحت ما در تعامل با جهان امروز هم اقتضا می‌کند تا با ظالمان و مستکبران مبارزه کنیم تا شایسته خطاب الهی و ادامه‌دهنده‌ی رسالت پیامبری باشیم.

انقلاب اسلامی ایران ادامه‌ی رسالت پیامبر(ص) بود

مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل(ره) که برگرفته از منشور جهانی الهی در جهت ادامه‌ی رسالت پیامبر(ص) بود با ادبیات جدید خود، به جهانیان نشان داد که یک طرح نو و استثنایی بنام حکومت مبتنی بر تقوا و کرامت انسان درصدد برقراری آموزه‌های الهی است.

وی ادامه داد: رواج اندیشه‌های انقلاب اسلامی در جهان و گرایش جمعیت کثیری در سراسر جهان به دین اسلام سبب به هم ریختن معادلات مستکبران و عصبانیت آن‌ها شده است.

حجت‌الاسلام عابدینی گفت: انتخاب نماینده‌ی پارلمان، شورای شهر، شهردار و دیگر مقامات اداری و دولتی از میان مسلمانان موضوعی است که پس از انقلاب اسلامی و رواج اندیشه‌های دینی و الهی به‌وقوع پیوسته است.

نشر مبانی و افکار انقلابی و اسلامی زورگویان عالم را به وحشت انداخته است

مفسر قرآن ادامه داد: تغییر نقشه‌ی جغرافیای دینی و سرزمینی از طریق نشر مبانی و افکار انقلابی و اسلامی بیش از هر چیز زورگویان عالم را به وحشت انداخته و آن‌ها بیشتر از اینکه از سلاح‌ها و امکانات ما بترسند از رواج این اندیشه‌ها به ترس و وحشت افتاده‌اند.

وی افزود: در بخش سلاح‌های دفاعی و تسلیحات جنگی هم به مرحله‌ای رسیده‌ایم که گوشه‌ی کوچکی از این دستآورد‌ها در غرش موشک‌های فجر بر سر صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی بدست نیروهای مومن و انقلابی به نمایش گذاشته شد و جهانیان شاهد آثار رعب و وحشت صهیونیست‌ها بود.

مدرس حوزه و دانشگاه اظهار کرد: خروش موشک‌های ایرانی بر بالای سر شهرهای اسرائیلی ثابت کرد که سپر موشکی گنبد آهنین تبلیغی بیش نبوده است و با موشک‌های ایرانی هیبت دروغین صهیونیست‌ها شکسته شد.

وی افزود: وقتی جمهوری اسلامی ایران، چنین دستاوردهای عظیمی در عرصه‌های جهانی دارد موضع‌‎گیری از سر ضعف و ذلت معنا ندارد.

حجت‎الاسلام عابدینی تصریح کرد: اگر در انتخاب شیوه‌ی برخورد با مستکبران، دو راه عزت‌مدارانه و منفعلانه در پیش بگیریم درمی‌یابیم که مطابق آیات قرآن کریم باید در برخورد با این افراد همیشه از موضع قدرت برخورد کرده و همه‌ی راه‌های تسلط مستکبران را ببندیم.

وی خاطرنشان کرد: برخورد ایران با مستکبران از موضع قدرت و عزت بود و رهبر معظم انقلاب فرمودند که «اگر رژیم صهیونیستی غلطی بکند تلاویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم».

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان قزوین یادآور شد: اگر این‌گونه نباشد و ادبیات عزت‌مدارانه ما به ادبیات ذلت و سخنانی مثل «ما با اسرائیل سر جنگ نداریم» تبدیل شود ملت و کشور، گرفتار نقشه‌های شوم مستکبران می‌شود.

انتهای پیام

کد N131556

وبگردی