آفتاب
واکنش شهرداری بجنورد به گزارش مهر؛

قطع گاز CNG جایگاه‌ها در بجنورد به دلیل تفاوت در محاسبه تعرفه است/ شرکت گاز تعامل نمی‌کند

قطع گاز CNG جایگاه‌ها در بجنورد به دلیل تفاوت در محاسبه تعرفه است/ شرکت گاز تعامل نمی‌کند

بجنورد - خبرگزاری مهر: شهرداری بجنورد در واکنش به گزارش مهر در مورد تعطیلی دو جایگاه گاز CNG در بجنورد و صف‌های طولانی در تنها جایگاه فعال، این مشکل را به دلیل اختلاف نظر در میزان و نحوه محاسبه تعرفه گاز دانسته و از عدم تعامل شرکت گاز انتقاد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی انتشار گزارش "دو جایگاه گاز CNG در بجنورد تعطیل شد/ صف‌های طولانی در تنها جایگاه فعال" در خبرگزاری مهر که به بررسی اجمالی تعطیلی این دو جایگاه سوخت و نارضایتی رانندگان منتظر در صف های طولانی پرداخته بود شهرداری بجنورد با ارسال جوابیه ای در مورد این مشکل توضیحاتی را ارائه کرده است.

شهرداری بجنورد در این جوابیه گفته است: جایگاه سی‌ان‌جی تخته ارکان به دلیل نقص فنی موقتا تعطیل شده بود که بر اساس اهمیت موضوع طی دستور ضرب الاجل شهردار بجنورد، توسط کارشناسان رفع نقص شد و هم اکنون فعالیت مجدد خود را آغاز کرده است.

شهرداری بجنورد در ادامه گفته است: در بحث تعطیلی دو جایگاه شهرک حکمت و جنب ترمینال بجنورد لازم به ذکر است که تعطیلی این دو جایگاه در پی عدم پرداخت بهای گاز در واقع به علت اختلاف شهرداری با شرکت گاز در میزان و نحوه محاسبه تعرفه است که مربوط به سنوات گذشته بوده و در این مورد در بحث مدیریتی اختلاف نظر وجود دارد.

شهرداری بجنورد در جوابیه خود اضافه کرده است: اما مادامی که سخن از خدمات عمومی در میان باشد که انتفاع حاصل از ارائه خدمات یا تضرر ناشی از قطع آن مستقیما متوجه شهروندان است، هیچ نهادی حق دخالت ندارد مگر با دستور مستقیم فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان.

در ادامه این جوابیه آمده است: در حالی که متاسفانه این تعامل از سوی برخی نهادها وجود نداشته و بدون اطلاع و اخذ دستور از فرمانداری نسبت به قطع خدمات عمومی اقدام می کنند، آن هم برای وصول مطالباتی که مربوط به سنوات گذشته است.

جوابیه شهرداری بجنورد در پایان عنوان می کند: شایان ذکر است صاحبان خدمات شهروندان هستند و بهای قطع خدمات مستقیما باعث از دست رفتن امنیت روانی و مصداق تضییع حقوق شهروندی است و شایسته نیست که نهادهای خدماتی در آستانه سال نو که شهرداری تمام دغدغه و توان خود را برای تامین و استمرار خدمات صرف می کند، این نهاد را برای سنوات معوقه تحت فشار قرار دهند.

اختلافی که دودش به چشم شهروندان می‌رود

به گزارش خبرنگار مهر، شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی با 214 هزار نفر جمعیت تنها سه جایگاه سوخت سی ان جی در داخل شهر دارد اما گاز جايگاه CNG ترمينال یک شنبه این هفته و گاز جايگاه CNG شهرک حکمت هم از يک هفته گذشته به علت پرداخت نشدن بدهي قطع شده است.

با قطع شدن گاز این دو جایگاه، هجوم رانندگان به تنها جایگاه گاز فعال در داخل شهر بجنورد صف های طولانی در این محل به وجود آورده و از طرف دیگر در جایگاه گاز تخته ارکان که در بیرون شهر بحنورد واقع شده نیز صف هایی به طول چند کیلومتر ایجاد شده است.

حسین تقی‌نژاد، مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تایید این موضوع اظهار می‌کند که بدهی این دو جایگاه بیش از چهار میلیارد تومان است.

وی می‌افزاید: در حالی که صاحبان این جایگاه بهای گاز را به صورت نقدی از مردم دریافت می کنند اما بهای گاز مصرفی خود را پرداخت نکرده اند.

تقی‌نژاد تصریح می‌کند: تا زمانی که این دو جایگاه نسبت به تسویه بدهی خود اقدام نکنند این قطعی گاز همچنان ادامه خواهد داشت.

به گفته وی پیش از قطع گاز به بخش خصوصی و شهرداری بجنورد اخطارهای لازم داده شد اما آنها اقدام به تسویه بدهی خود نکردند.

ابوالفضل چلوی، مدير شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي منطقه خراسان شمالي هم در این زمینه می گوید که قطع گاز دو جایگاه سی ان جی ترمینال و شهرک حکمت بجنورد به دلیل عدم پرداخت بدهی بوده است.

او اضافه می کند: برای رفع این مشکل با فرمانداری و شهرداری بجنورد رایزنی شده تا بدهی مورد نظر را تسویه کنند.

کد N131512

وبگردی