آفتاب

طرح پیوست سلامت در سطح کشور اجرا می شود

طرح پیوست سلامت در سطح کشور اجرا می شود

مشهد - ایرنا - رییس اداره سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برنامه اجرای ˈطرح پیوست سلامتˈ در سطح کشور خبر داد.

دکتر ˈکاظم ندافیˈ روز سه شنبه در حاشیه برپایی کارگاههای کشوری سلامت محیط و کار در مشهد طی گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: مقررات اجرای این طرح که اکنون در کشورهای اروپایی و پیشرفته دنیا در حال اجرا است از دو سال پیش تدوین و به تصویب مراجع قانونی رسیده است.

وی اظهار داشت: در قالب این برنامه از این پس تمامی طرحهای بزرگ توسعه ای که در کشور اجرا می شوند باید پیوست سلامت داشته باشند.

او گفت: طبق برنامه پنجم توسعه تمامی پروژه های بزرگ از جمله پالایشگاهها، بیمارستانها و کارخانه ها علاوه بر تایید زیست محیطی باید از لحاظ شاخصهای سلامت نیز مورد بررسی و تایید قرار گیرند.

رییس اداره سلامت محیط و کار وزارت بهداشت همچنین از اجرای دو برنامه جدید دیگر در کشور به منظور ارتقاء سلامت بهداشت محیط و کار عناوین ˈطرح خوداظهاری و خودکنترلی اصنافˈ و ˈسامانه جامع مرکز سلامت و محیط کارˈ خبر داد.

دکتر نداف افزود: در برنامه خوداظهاری اصناف که با هدف ارتقاء سلامت و کیفیت مواد غذایی اجرا می شود صاحبان اصناف و همه اماکن و مراکز موظف هستند شاخصهای بهداشتی محیط فعالیت خود را در قالب خوداظهاری و خودکنترلی ارائه دهند.

وی گفت: ایمنی مواد شیمیایی، کیفیت هوا و تغییرات اقلیم و اثرات بر سلامت از دیگر برنامه هایی است که در سال آینده دنبال خواهند شد.

کارگاههای آموزشی سلامت و محیط کار با حضور مسوولان و کارشناسان بهداشت محیط 20 دانشگاه علوم پزشکی کشور طی روزهای 27 تا 29 بهمن ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال برگزاری است.

7487/659
کد N131215

وبگردی