آفتاب

ظریف: امیدواریم به زودی خبر آزادی مرزبانان ایرانی را اعلام کنیم

ظریف: امیدواریم به زودی خبر آزادی مرزبانان ایرانی را اعلام کنیم

ایرنا نوشت:

« محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه در پاسخ به کاربران فیس بوک گفت این وزارتخانه با تمام توان و امکانات برای ازادی مرزبانان اسیرایرانی تلاش می کند و آن را وظیفه خود می داند. 

وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال یکی از کاربران که نوشته بود: «جناب وزیر چرا به فکر سربازها نیستین از شما بیشتر از این انتظار میره» نوشت: به یاری خدا امیدواریم که هرچه زودتر خبر آزادی آنها را به اطلاع شما برسانیم.

متن کامل پاسخ ظریف  به شرح زیر است:

سلام دوست عزیز حق با شما و سایر دوستانی است که به این موضوع پرداخته اند. پوزش مرا بپذیرید. من و همکارانم در وزارت امور خارجه وظیفه داریم از همه ایرانیان دفاع کنیم و زمانی که آنها سربازان عزیزی هستند که برای حفظ امنیت مردم بزرگ و این مرز و بوم عزیز فداکاری می کنند، این وظیفه چندین برابر می شود. ما با تمام توان و امکانات برای آزادی این سربازان عزیز و سربلند تلاش می کنیم و دوستان اخبار آن را در رسانه ها خوانده اند و به یاری خدا امیدواریم که هرچه زودتر خبر آزادی آنها را به اطلاع شما برسانیم. ولی دوستان می دانند که در روزها و هفته های گذشته آن چنان مشغله های خارجی و داخلی! زیاد بوده که فرصت کافی و البته سعادت نوشتن و گزارش دادن به شما بزرگواران را نداشته ام. لذا نپرداختن به این موضوع در گزارش های پرفاصله را به حساب تقصیر کلی من در گزارش دهی بگذارید و نه خدای ناکرده به حساب بی توجهی به این وظیفه خطیر ملی.

جمعه هفته گذشته پنج نفر از دیده بانان مرزبانی در منطقه عمومی «جکیگور» استان سیستان و بلوچستان در حین انجام وظیفه مفقود شدند.

گروه جیش العدل مسئولیت ربودن این مرزبانان را به عهده گرفته است.

/212 29

کد N131110

وبگردی