آفتاب

ایران آمادگی صادرات توانمندی‌ها در زمینه آب و برق به عراق را دارد

ایران آمادگی صادرات توانمندی‌ها در زمینه آب و برق به عراق را دارد

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان بر آمادگی و توانایی صادرات توانمندی‌های استاندارد در زمینه آب و برق به هر میزان به استان‌های هم‌جوار ایران در کشور عراق تاکید کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه‌خوزستان- محمدرضا شمسایی، در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صنعت آب و برق با رویکرد صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشور عراق در محل نمایشگاه بین‌المللی اهواز عنوان‌کرد: خوزستان از استان‌هایی است که در ایران بیشترین میزان تولید برق را داراست و در بحث کیفیت نیز اکثر تولیدات استان و کشور در بخش آب و برق نشان استاندارد بین‌المللی را دارند.

وی گفت: این نمایشگاه برای نخستین‌بار در استان با حضور تعداد زیادی از شرکت‌های خصوصی فعال کشور در بخش آب و برق برپا شده است.

شمسایی به توان شرکت‌های داخلی در تولید تجهیزات آب و برق با نشان استاندارد بین‌المللی اشاره کرد و افزود: تمام تجهیزات آب و برق مصرف داخلی کشور با استاندارد بین‌المللی در کشور تولید می‌شود و در بحث مطالعات، طراحی و در اجرا نیز صددرصد کارها توسط شرکت‌های خصوصی و تعدادی از شرکت‌های دولتی داخل کشور انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان تصریح‌کرد: در بخش برق تمام فعالیت‌ها و تولیدات در سه بخش تولید، انتقال و توزیع توسط شرکت‌های داخلی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کشور ایران نزدیک به هشت سال است که در بخش نیروگاهی تحریم است، اما با این وجود سالانه پنج هزار مگاوات در کشور برق تولید می‌شود.

شمسایی ادامه‌داد: سدسازی، اجرای شبکه‌های آبیاری و زه‌کشی، ساخت لوله‌های فاضلاب و بسیاری از موارد دیگر در این بخش توسط شرکت‌های داخلی کشور تامین، تولید و اجرا می‌شود. یک هیات تجاری از کشور عراق برای بازدید از نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صنعت آب و برق در اهواز که تا یکم اسفندماه ادامه دارد، حضور دارند.

به گزارش ایسنا، نخستین نمایشگاه صنعت آب و برق خوزستان از 28 بهمن تا اول اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه‌های اهواز برپا شده‌است. در این نمایشگاه تعداد 70 شرکت فعال در فضایی به وسعت 4000 مترمربع توانمندی‌های خود در عرصه آب، برق و انرژی را به نمایش گذاشتند. همچنین در این نمایشگاه هیئت‌های تجاری از کشورهای لبنان و عمان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

کد N131067

وبگردی