آفتاب

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری پارک علم و فناوری کردستان با اداره آموزش و پرورش

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری پارک علم و فناوری کردستان با اداره آموزش و پرورش

‌مدیر مسؤول پارک علم و فناوری استان کردستان، با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری موتور محرکه اقتصاد دانش محور است، گفت: پارک علم و فناوری با حمایت از ایده‌های نو و خلاقانه در راستای تجاری سازی آنها گام برمی‌دارد.

یاور فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کردستان، با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری سازمانی دولتی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، اظهار کرد: این سازمان با هدف افزایش ثروت در جامعه توسط متخصصان حرفه‌ای مدیریت می‌شود.

وی با بیان اینکه این سازمان جریان دانش و فناوری را میان دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، واحدهای تحقیق و توسعه صنایع، شرکت‌های فناور و بازار به حرکت می‌اندازد، افزود: پذیرش ایده‌های نو با هدف حمایت مالی در جهت کاربردی کردن ایده‌های علمی، بستر سازی جهت پیاده سازی ایده‌های نو از طریق ارائه خدمات مشاوره، کمک به ایجاد پرورش و بقای فعالیت نوآورانه و تسهیلات برای ادامه فعالیت در قالب پذیرش در مراکز رشد در این نهاد انجام می‌شود.

مدیر مسؤول پارک علم و فناوری استان کردستان گفت: مجموعه پارک علم و فناوری با فراهم آوردن محل استقرار، تأسیسات زیربنایی، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تحقیقاتی متمرکز، تسهیلات قانونی و خدمات حمایتی، موجبات اجتماع واحدها، شرکتها و موسسات تحقیقاتی را در یک فضای متمرکز فراهم می‌کند.

فلاحی، ارائه خدمات مشاوره علمی، فنی و تخصصی، تامین مواد و اقلام مصرفی برای ساخت نمونه، امکان استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی مرکز رشد جهت پیاده سازی ایده، امکان استقرار در ساختمان کارآفرینی و مرکز رشد را از خدمات قابل ارائه توسط این کانون به صاحبان ایده‌های نو اعلام کرد.

وی با ذکر این نکته که پارک علم و فناوری به عنوان موتور محرکه اقتصاد دانش محور و حلقه گمشده میان صنعت و دانشگاه است، اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای دارندگان ایده‌های نو، تمهید شرایط برای معرفی و عرضه دستاوردها در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های استانی و کشوری، مساعدت در روند ثبت دستاوردها به صورت اختراع و ارزیابی علمی آنان جزو برنامه‌های پیش روی این سازمان است.

وی یکی از اهداف اصلی مرکز رشد پارک علم و فناوری استان کردستان را ایجاد زمینه کارآفرینی و حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروهای جوان اعلام و بیان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان کردستان و با در نظر گرفتن پتانسیل بالقوه موجود در نیروی انسانی جوان و همچنین داشتن مرز مشترک با عراق، می‌توان در قالب مرکز رشد، ایده‌های نو و واحدهای فناور استان را در همه زمینه‌ها بویژه در کشاورزی، معدن و ICT جذب کرد.

فلاحی، انعقاد تفاهم­‌نامه با آموزش و پرورش را در راستای ارتقای سطح همکاری­‌های متقابل پارک علم و فناوری و اداره آموزش و پرورش دانست و گفت: این تفاهم­‌نامه در راستای ارائه خدمات آموزشی، علمی به دانش­‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی و هم­چنین حمایت مالی، قانونی و معنوی از دانش­‌آموزان نوآور و خلاق منعقد شده است.

وی افزود: توسعه و ارتقای خدمات علمی، آموزشی، حمایت و پشتیبانی از دانش­‌آموزان محقق و نوآور و فراهم کردن شرایط لازم برای حمایت از ایده­‌های نوآورانه و فناورانه، تشویق و ترغیب دانش­‌آموزان خلاق و گسترش فناوری در سطح استان، سرعت بخشیدن به اجرای طرح­‌های علمی کاربردی و امور تحقیقاتی نوآوران از دیگر اهداف در نظر گرفته شده در قالب این تفاهم‌نامه است.

فلاحی هدف اصلی این تفاهم‌نامه را هم­‌افزایی ظرفیت­های تحقیقاتی و فناورانه طرفین، دانست و خاطرنشان کرد: استفاده بهینه از امکانات پژوهشی، آزمایشگاهی، کارگاهی، اطلاع‌­رسانی و حمایت­های مالی، قانونی و معنوی برای گسترش فعالیت­های علمی کاربردی و توسعه­‌ای از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

مدیر مسؤول پارک علم و فناوری استان کردستان، در پایان با ذکر این نکته که آموزش و پرورش به عنوان متولی اطلاع رسانی به دانش آموزان و معلمین در راستای معرفی و شناسایی ایده‌های نو به سازمان پارک و علم و فناوری فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، یادآور شد: با وجود اینکه پارک علم و فناوری استان کردستان یکی از آخرین پارکهای افتتاح شده در سطح کشور است، خوشبختانه توانسته در این مدت کوتاه نرخ رشد قابل توجهی را بدست آورد و به صورت روتین به فعالیت بپردازد.

انتهای پیام

کد N131061

وبگردی