آفتاب

تمام دنیا باید برای نجات دریاچه ارومیه اقدام کنند

تمام دنیا باید برای نجات دریاچه ارومیه اقدام کنند

استاندار آذربایجان غربی گفت: در شناخت دریاچه ارومیه دچار مشکلات اساسی هستیم.

استاندار آذربایجان غربی گفت: در شناخت دریاچه ارومیه دچار مشکلات اساسی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه آذربایجان‌غربی، قربانعلی سعادت در نخستین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم‌زمین با نگرش نجات دریاچه ارومیه افزود: در همه دنیا در طبیعت دخل و تصرف می‌شود که دریاچه ارومیه هم مانند آنها از این وضع خارج نیست.

وی تصریح‌کرد: در شناخت دریاچه ارومیه دچار مشکلات اساسی شدیم و بعد از چندین سال تازه به فکر احیای دریاچه افتادیم، دانشمندان و اندیشمندان در همه حوزه‌ها باید هم‌اکنون دست در دست هم بدهند تا چاره‌ای برای نجات دریاچه از این وضع بکنند.

سعادت گفت: دریاچه ارومیه در کل جهان شناخته شده است و همه دنیا باید برای نجات دریاچه اقداماتی بکنند، خوشبختانه دولت تدبیر و امید هم برای احیای دریاچه از روزهای آغازین شروع به کار دولت اقداماتی کرده است چون این یک مشکل ملی و فراملی است و زندگی چندین میلیون نفر به خطر خواهد افتاد.

وی افزود: تمامی ارگان‌ها و مردم باید برای نجات دریاچه ارومیه بسیج شوند و از کمکی دریغ نکنند، اول باید اشتباهات گذشته خودمان را اصلاح کنیم در این رابطه دولت می‌تواند نقش اساسی را داشته باشد.

سعادت با اشاره به اینکه کشاروزی استان اکثرا به صورت سنتی اداره می‌شود، گفت: متاسفانه علی‌رغم پتانسیل‌های موجود در استان در بخش‌های مختلف از جمله صنعت و گردشگری، بیشتر مردم استان به کشاورزی مشغول هستند و برای توسعه کشاورزی قدم برمی‌دارند و در مقابل نداشتن الگوی مناسب مصرف و مدیریت آب یکی از عوامل خشکی دریاچه ارومیه است.

استاندار آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: دولت باید اشتغال در بخش کشاورزی را به سمت صنعت و گردشگری پیش ببرد چرا که 117 هزار نفر در استان با تحصیلات دانشگاهی بیکار هستند در حالی که ما تمام توان خود را در بخش کشاورزی صرف می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N131033

وبگردی