آفتاب

ادامه تظاهرات حامیان اخوان المسلمین در مصر

ادامه تظاهرات حامیان اخوان المسلمین در مصر

در حالی که دادگاه مصر محاکمه 48 تن از رهبران و اعضای اخوان المسلمین را به روز پنجشنبه موکول کرد، حامیان اخوان المسلمین با برگزاری راهپیمایی و تظاهرات "نظام کودتا" در این کشور را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، جمعی از حامیان اخوان المسلمین مصر با برگزاری تظاهرات و تشکیل زنجیره‌های انسانی در استان‌های "جیزه" و "پورت سعید" بار دیگر کودتای نظامی در مصر را محکوم کردند.

شرکت‌کنندگان با سردادن شعارهایی چون "کودتا همان تروریسم است"، "حکومت نظامی سرنگون شود" و حمل تصاویر محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده مصر حمایت خود از وی را اعلام کردند.

در اسکندریه نیز زنجیرهای انسانی برای محکوم کردن "کودتای نظامی" تشکیل شد و شرکت‌کنندگان با در دست گرفتن پلاکاردهایی محاکمه محمد مرسی و دیگر اعضای اخوان المسلمین را محکوم کردند.

در همین راستا، دادگاه کیفری منطقه "شبرا الخیمه" دستور داد تا محاکمه 48 تن از رهبران و اعضای اخوان المسلمین از جمله محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین به اتهام تحریک به خشونت به روز پنجشنبه موکول شود.

در این جریان علاوه بر محمد بدیع، اسامه یاسین، وزیر سابق جوانان و باسم عوده، وزیر سابق خواروبار، محمد بلتاجی ،عصام عریان و صفوت حجازی از رهبران اخوان المسلمین نیز محاکمه می‌شوند.

متهمان در آغاز جلسه دادگاه شعارهایی علیه نظام و دولت کنونی مصر سر داده و خواهان سرنگونی "حکومت نظامی" شدند و سرود ملی را خواندند.

بر اساس کیفرخواست، این افراد به عضویت در گروه "تروریستی" اخوان المسلمین و تحریک به خشونت و بستن اتوبان در شهرک "قلیوب" و درگیری‌هایی که در 22 ژوئیه گذشته به کشته شدن دو تن و زخمی شدن 35 تن دیگر انجامید متهم هستند.

انتهای پیام

کد N130537

وبگردی