آفتاب

احداث چهار کارخانه صنعتی در منطقه آزاد اروند

احداث چهار کارخانه صنعتی در منطقه آزاد اروند

آبادان- ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت : کار احداث چهار کارخانه صنعتی در حوزه صنایع شیمیایی و پتروشیمی با سرمایه گذاری بیش از 622 میلیارد ریال در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند آغاز شد.

به گزارش ایرنا روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد اروند،سه شنبه به نقل از ˈ اسماعیل زمانیˈ افزود: مطالعات پایه پروژه شیمی شهر در منطقه آزاد اروند صورت گرفته، و دو منطقه برای ایجاد این شهرک در بخش 108 هکتاری منطقه آزاد اروند و اراضی 70 هکتاری پتروشیمی آبادان در نظر گرفته شده است.

وی اظهارکرد:کمیته مشترک منطقه آزاد اروند، پتروشیمی آبادان و پالایشگاه نفت آبادان در راستای تهیه بسته های سرمایه گذاری در حوزه صنایع شیمیایی پایین دستی و پتروشیمی تشکیل، و بیش از 70 طرح سرمایه گذاری در این بخش ها تصویب شد.

وی افزود: کار اجرایی احداث کارخانه مبین شیمی اروند تولید کننده انواع تینر، چسب، زنگ بر و ضدیخ با سرمایه گذاری 117 هزار میلیون ریال با ظرفیت تولید 11 هزار تن در سال آغاز شد.

وی به آغاز عملیات اجرایی کارخانه مارون نفت مبین اروند تولید کننده انواع روغن صنعتی، حلال های آلی و تینر اشاره کرد و گفت: این کارخانه نیز با ظرفیت تولید 25 هزار تن در سال و سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد و 740 میلیون ریال در راستای ایجاد و توسعه شهرک شیمی شهر در منطقه آزاد اروند احداث می شود.

وی افزود: عملیات اجرایی احداث کارخانه های شایان شیمی اروند با ظرفیت تولید سالیانه بیش از 17 هزار تن و کارخانه نفت شیمی اروند با ظرفیت تولید 25 هزار تن در سال، تولید کننده انواع تینر، چسب، روغن الیف، روغن صنعتی، حلال های آلی به ترتیب با سرمایه گذاری یک میلیارد و 640 ،و یک میلیارد و 660 میلیون ریال نیز در شهرک شیمی شهر آغاز شد.

زمانی گفت: این چهار کارخانه در مرحله نخست و بصورت مستقیم برای بیش از 36 نفر اشتغالزایی کردند.

رییس هیات مدیره منطقه آزاد اروند اختصاص 10 هزار مترمربع زمین برای احداث این کارخانه ها از سوی منطقه آزاد اروند را یادآور شد و افزود: افزون بر دو هزار مترمربع از این زمین برای زیربنا و باقی آن برای ایجاد سایر تاسیسات و فضای سبز اختصاص داده شد.

وی اظهارکرد:این پروژه ها پیرو حضور مشاور عالی رییس جمهوری و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در این منطقه و دستور ویژه وی در راستای احداث شهرک شیمی شهر و امضای تفاهم نامه ای در راستای استقرار صنایع نفت، گاز و پتروشیمی برای تکمیل پروژه شیمی شهر اجرا می شوند.

کار احداث پالایشگاه شرکت ستاره سهیل اروند نیز از سوی بخش خصوصی با بیش از 790 میلیارد ریال سرمایه گذاری همزمان با دهه مبارک فجر در منطقه آزاد اروند آغاز شد و در مدت 17 ماه به بهره برداری می رسد.ک/1

7279/7102/640
کد N130345

وبگردی