آفتاب

طرح جدایی سفیدشهر از آران و بیدگل پیگیری می‌شود

طرح جدایی سفیدشهر از آران و بیدگل پیگیری می‌شود

رییس شورای اسلامی سفیدشهر گفت: در صورتی که مشکلات ناشی از محدوده و حریم سفیدشهر رفع نشود مردم فرآیند جدایی سفیدشهر از آران و بیدگل را پیگیری کرده و انضمام به کاشان را درخواست می‌کنند.

رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)در کاشان، افزود: زمین‌های کشاورزی اجدادی در حریم شهر مشکات از شهرستان کاشان قرار گرفته در صورتی که ملکیت آن در اختیار مردم سفیدشهر است.

وی تصریح‌کرد: این دوگانگی باعث سردرگمی مردم شده به نحوی که برای حل و فصل مسائل ثبتی و بحث‌های حقوقی زمین‌های مسکونی و کشاورزی بین دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل سرگردان مانده‌اند.

رحیمی ریشه این مشکل را در تقسیمات کشوری ناشی از جداشدن شهرستان آران و بیدگل از کاشان دانست و گفت: به نظر می‌رسد در زمانی که این دو شهرستان از هم جدا شده‌اند نسبت به دغدغه‌های مردم در خط مرزی کار کارشناسی و دقت کافی صورت نگرفته و این امر باعث مشکلات حقوقی بسیار در نواحی مرزی شده است.

عضو شورای اسلامی سفیدشهر یادآور شد: در فروردین‌ماه سال91 تفاهمنامه‌ای بین فرمانداری کاشان و آران و بیدگل به امضاء رسید که با انتقال یحیی‌آباد به کاشان مشکل سفیدشهر در خصوص محدود و حریم مرتفع شود، اما این تفاهمنامه در مردادماه 92 توسط مسؤلان آران و بیدگل به صورت یک طرفه فسخ شد که این امر اعتراض شدید مردم سفید شهر را به دنبال داشت.

رییس شورای اسلامی سفیدشهر ادامه‌داد: برای مردم مهم نیست از لحاظ تقسیمات کشوری در کدام شهرستان قرار گیرند، آنچه مهم است دریافت خدمات است که باعث رفاه حال مردم شده و مشکلات آنان را کم کند.

رحیمی قرار گرفتن در حوزه شهرستان کاشان را برای مردم مناسب‌تر از آران و بیدگل ارزیابی کرد و گفت: غالب مراودات مردم سفیدشهر با کاشان است و حتی راه ارتباطی مستقل با آران و بیدگل وجود ندارد.

این عضو شورای سفیدشهر گفت: در صورتی که در حوزه استحفاظی شهرستان کاشان واقع شویم از خدمات بسیار مطلوب سازمان‌هایی بهره‌مند خواهیم شد که سابقه طولانی دارند، اما این موضوع در حوزه آران و بیدگل به عکس است از خدمات مجموعه‌ها و اداره‌های تازه تاسیس و نوپا استفاده می‌کنیم.

وی تأکید کرد: منصفانه نیست هزینه شهرستان شدن آران و بیدگل به دوش شهرهای کوچک باشد اما به حداقل درخواست‌های مردمی از طرف مرکز شهرستان ترتیب اثری داده نشود.

رحیمی تصریح‌کرد: اعضای شورای اسلامی سفیدشهر اتفاق نظر دارند چنانچه مسؤلان شهرستان آران و بیدگل به درخواست‌های به حق مردم این شهر به خصوص در زمینه مشکلات محدوده و حریم توجه نکنند فرآیند جدایی از آن شهرستان و الحاق به کاشان را پیگیری کنند.

انتهای پیام

کد N130181

وبگردی