آفتاب

ابراز محبت، علت اصلی تقویت زندگی زوجین

ابراز محبت، علت اصلی تقویت زندگی زوجین

استاد حوزه و دانشگاه گفت: زوجین باید توجه داشته باشند که محبت کردن متقابل آن‎ها می‎تواند یکی از عوامل مهم در تقویت اساسی زندگی آن‎ها باشد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: زوجین باید توجه داشته باشند که محبت کردن متقابل آن‎ها می‎تواند یکی از عوامل مهم در تقویت اساسی زندگی آن‎ها باشد.

«یاسر مقدم‌پناه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی زنجان، با اشاره به یکی از مهم‌ترین عواملی که در تحکیم بنیان خانواده حائز اهمیت است، تصریح کرد: عمده‏‌ترین مسأله‎ای که می‎تواند در رابطه با زندگی زناشویی اهمیت داشته باشد موضوع توجه کردن زوجین و صحبت کردن آن‎ها با همدیگر است.

وی با بیان اینکه ابراز محبت زوجین نسبت به همدیگر در زندگی زناشویی مهم‌تر از دیگر مسائل است، افزود: مودت و دوستی نعمت بزرگی است که خداوند نیز نسبت به بندگان ابراز می‎کند و زن و شوهر نیز می‎توانند با توجه کردن به یکدیگر و ابراز محبت اساس زندگی خود را تا سالیان طولانی محکم کنند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: خداوند از هنگام خواندن عقد، محبتی خاص در دل زوجین نسبت به یکدیگر ایجاد می‎کند که عامل مهمی در تقویت روحیه و آینده‌ی زندگی زوجین است.

مقدم‌پناه با اشاره به عواملی که می‎تواند بی‎توجهی و کم‌محبتی زوجین را سبب شود، خاطرنشان کرد: رعایت نکردن حقوق زوجین از سوی همدیگر، ضایع کردن حق همدیگر از جمله مهم‌ترین مسائلی است که اگر خانواده‌های به این دو موضوع گرفتار شوند پایه‌های زندگی آن‌ها با گذشت زمان متزلزل می‌شود.

وی ادامه داد: زوجین باید توجه داشته باشند که هر دو طرف به مبحت طرف مقابل نیاز اساسی دارد، در واقع دو جنس مخالف با ابراز محبت به همدیگر کامل‌تر می‌شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: زن و شوهر باید به این نکته کاملاً واقف شوند که در زندگی مشترک هیچ شخصی قادر به ابراز محبت همانند همسر خود نیست، پس باید با محبت به همدیگر که دستور اکید خداوند است، اساس زندگی خود را تقویت کنند.

انتهای پیام

کد N130150

وبگردی