آفتاب

1000 خانواده سوری از منطقه القلمون وارد خاک لبنان شدند

1000 خانواده سوری از منطقه القلمون وارد خاک لبنان شدند

بیروت- ایرنا- 1000 خانواده پناهجوی سوری از روستاهای منطقه «القلمون» سوریه در پی تشدید درگیری ها در این منطقه وارد خاک لبنان شده و در حومه شهر «عرسال» استقرار یافته اند.

به گزارش ایرنا، منابع خبری لبنانی روز دوشنبه با تاکید به پیشرفت ارتش سوریه در منطقه «السهلیه» که میان شهرهای «الجراجیر» و «یبرود» قرار دارد، گزارش داد: ارتش سوریه در این مناطق مرزی با لبنان پیشرفت های خوبی در نبرد با گروه های تروریست بدست آورده، بویژه اینکه توانسته است بر مناطق کوهستانی مشرف بر کشتزارهای «ریما» سیطره یابد.

شبکه المیادین نیز با اشاره به ورود ارتش سوریه به مناطق «بیلا»، «بیت سحم» و «یلدا» در حوالی پایتخت سوریه تایید کرد: در پی این درگیری ها، حدود 1000 خانواده سوری از روستاهای القلمون و مشخصا مناطق ، یبرود، «سلیطا» و «السحل» به سمت مناطق مرزی لبنان و سوریه و بوی‍ژه شمال شرق لبنان رفته اند.

بنابراین گزارش، تعدادی از این خانواده ها در چادر و خانه های روستایی اسکان یافته اند و برخی همچنان در خودروهایشان هستند و منتظر آرام شدن اوضاع به منظور بازگشت به خانه های خود می باشند.

المیادین با بیان اینکه حدود 85 درصد از اهالی این روستاها از خانه های خود متواری شده اند، گزارش داد: البته 15 درصد آنها همچنان در کنار هزاران تروریست و عناصر مسلح باقی مانده اند و مقدار زیادی سلاح سبک و متوسط در اختیار دارند.

بنابر این گزارش، عناصر تروریستی که طی این درگیری ها زخمی می شوند، در در بیمارستان های صحرایی مداوا شده و در صورت لزوم به بیمارستان های شهر عرسال در خاک لبنان انتقال می یابند.

گزارش ها همچنین از دستگیری چهار جوان سوری توسط ارتش لبنان حکایت دارد که سعی داشتند به شکل غیر قانونی از سمت مزارع «شبعا» وارد لبنان شوند.

خاورم**2024 ** 1324
کد N129019

وبگردی