آفتاب

لاریجانی بر استفاده از تمامی ظرفیتها در روابط ایران و تاجیکستان تاکید کرد

لاریجانی بر استفاده از تمامی ظرفیتها در روابط ایران و تاجیکستان تاکید کرد

رییس مجلس شورای اسلامی ایران در دیدار با همتای تاجیک خود بر استفاده از همه ظرفیتها در روابط ایران و تاجیکستان در عرصه های مختلف بویژه مناسبات پارلمانی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی،شکور جان ظهوراف رییس مجلس نمایندگان تاجیکستان که در راس هیاتی بلند پایه برای شرکت در کنفرانس روسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاریهای اسلامی به ایران سفر کرده است عصر یکشنبه با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.

لاریجانی دراین دیدار با اشاره به روابط دیرینه و بسیار خوب دو کشور ، بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت ها در روابط ایران و تاجیکستان در عرصه های مختلف بویژه مناسبات پارلمانی تاکید کرد و افزود: ارتباطات پارلمانی در گسترش همکاریهای دو کشور در سایر زمینه ها نقش بسزایی دارد.

وی با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات دو کشور در عرصه های مختلف گفت: حضور هیات پارلمانی تاجیکستان در کنفرانس تهران در ایجاد فضاهای جدید برای تقویت همکاری های دوجانبه موثر خواهد بود.

لاریجانی با اشاره به اهمیت اجرای پروژه های مشترک ایران بویژه با افغانستان و تاجیکستان در تقویت پیوندهای اقتصادی و بازرگانی گفت: باید پاره ای از موانع و مشکلات موجود در راه این پروژه ها هرچه سریعتر برطرف شود تا همکاری های دوجانبه به نفع ملت هایمان گسترش یابد.

رییس مجلس نمایندگان تاجیکستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: پیشینه تاریخی و فرهنگی دو کشور ایجاب می کند تا در تقویت هرچه بیشتر مناسبات دوجانبه کوشش کنیم.

شکور جان ظهوراف ضمن با اهمیت خواندن اجرای پروژه های مشترک عمرانی و اقتصادی ایران در تاجیکستان خواستار تسریع در اجرای آنها شد.

رییس مجلس تاجیکستان کنفرانس اخیر تهران را با اهمیت خواند و ابراز امیدواری کرد نتایج این کنفرانس در حل مشکلات و مسایل جهان اسلام و منطقه مفید واقع شود.

 

کد N127224

وبگردی