آفتاب

چند خبر کوتاه از سوریه

چند خبر کوتاه از سوریه

تهران - تحویل چند منطقه دیگر از ریف دمشق به ارتش سوریه و حضور رئیس ائتلاف مخالفان سوری در ادلب، از مهم ترین اخبار ساعات اخیر در سوریه بود.

خبرنگار المیادین در سوریه روز یکشنبه از ورود ارتش به ˈبردیلهˈ، ˈبیت سحمˈ و ˈیلدهˈ در ریف دمشق در چارچوب توافق آشتی ملی خبر داد و اعلام کرد پس از حصول توافق، خاکریزها در این مناطق برچیده و نیروهای ارتش وارد شدند و سلاح های سبک و متوسط افراد مسلح را تحویل گرفتند. تلاش ها برای تعیین تکلیف ده ها نفر از افراد مسلح در این منطقه ادامه دارد.

استاندار حمص هم اعلام کرد 32 جوان ساکن مناطق قدیمی شهر حمص هم تعیین تکلیف شدند.

وی گفت: روز گذشته 70 نفر از جوانان ساکن حمص به زندگی عادی باز گشتند. آنان از این پس می توانند در هر جا که مایل باشند سکونت کنند. اقدامات برای رسیدگی به وضعیت همه جوانان در حمص که دستشان به خون مردم آلوده نشده است ادامه دارد.

مخالفان دولت سوریه یک نوار ویدیوئی را منتشر کردند که صحنه حضور احمد الجربا رئیس ائتلاف ملی مخالفان در دو منطقه ˈمعره النعمانˈ و ˈجبل الزاویهˈ در ریف ادلب را نشان می دهد.

الجربا با جنگجویان ارتش آزاد در این مناطق دیدار و حمایت خود از آنان را اعلام کرد.

منابع خبری عربی به نقل از مخالفان دولت سوریه اعلام کردند دولت اموال و دارایی ها و حساب های بانکی اعضای هیئت نمایندگی ائتلاف ملی در مذاکرات ژنو 2 را مسدود و مصادره کرد.

این منابع گفتند وزارت دادگستری سوریه اعلام کرد این اقدام بر اساس قانون مبارزه با تروریسم مصوب سال 2012 انجام شد.

یک منبع دیپلماتیک گفت اعضای هیئت نمایندگی مخالفان چند روز پیش متوجه شدند اسامی آنان در فهرست تروریسم در کنار اسامی یک هزار و 500 نفر دیگر از مخالفان دولت سوریه گنجانده شده است.

نسخه ای از دستور العمل وزارت دادگستری سوریه که هفته گذشته صادر شده بود، در پایگاه اینترنتی ˈهمه ما شریک هستیمˈ وابسته به مخالفان دولت منتشر شد.

یک دیپلمات گفت درج اسامی اعضای هیئت نمایندگی ائتلاف ملی در فهرست تروریست ها و مصادره دارایی های آنان دو ماه پیش از برگزاری کنفرانس ژنو 2 انجام شد و هیچ ربطی به این کنفرانس و مذاکرات ندارد.

خاورم 1491 *1446
کد N125836

وبگردی