آفتاب

لوموند: دریغ از ذره ای پیشرفت

لوموند: دریغ از ذره ای پیشرفت

روزنامه فرانسوی لوموند در تحلیلی از مذاکرات ژنو دو برای حل بحران سوریه آن را شکست خورده تلقی کرده و نوشته است دریغ از ذره ای پیشرفت که در این مذاکرات پدید آمده باشد.

به گزارش خبرآنلاین این روزنامه هر دو طرف را فاقد عزم و اراده جدی برای حل بحران معرفی کرده و گفته است هریک از آنها اولویت های خاص خود را مطرح می کنند و می دانند که طرف مقابل حاضر به پذیرش آن نیست.

مخالفان خواستار کناره گیری اسد هستند و دولتی ها هم بر مسئله تروریسم و خلع سلاح مخالفان تاکید می کنند. هریک از آنها قرائت خاص خود از مذاکرات ژنو یک را دارند و در این شرایط کاملا بوی شکست از مذاکرات ژنو دو به مشام می رسد.

به نوشته لوموند طرف های خارجی از جمله آمریکایی ها هم همه تقصیر ها را به گردن روسیه می اندازند و می گویند مسکو هیچ انعطافی به خرج نمی دهد.

این روزنامه در ادامه نوشته است مخالفان پس از آنکه دور نخست مذاکرات را به نفع خود تمام کردند و دولت سوریه را در برابر دوربین های رسانه های سراسر جهان به چالش کشیدند ، هم اکنون محدودیت های این شیوه رسانه ای-دیپلماتیک را درک می کنند. لوی صافی می گوید برای شرکت در دور سوم جامعه بین الملل باید بر دولت سوریه اعمال فشار کند.

4949

کد N125606

وبگردی