آفتاب
المپيك زمستاني 2014 سوچي

رضاسلطانی، بانوی اسکی‌باز ایرانی هفتاد و سوم شد

رضاسلطانی، بانوی اسکی‌باز ایرانی هفتاد و سوم شد

همشهری آنلاین: فرزانه رضا‌سلطانی، اولین نماینده ایران در المپیک زمستانی ۲۰۱۴ سوچی در اسکی صحرانوردی ۱۰ کیلومتر کلاسیک بانوان در جایگاه هفتاد و سوم ایستاد.

ورزش > زمستانی- همشهری آنلاین:
فرزانه رضا‌سلطانی، اولین نماینده ایران در المپیک زمستانی ۲۰۱۴ سوچی در اسکی صحرانوردی ۱۰ کیلومتر کلاسیک بانوان در جایگاه هفتاد و سوم ایستاد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی،‌ در این بخش که 76 اسکی‌باز شرکت کرده بودند، یک اسکی‌باز رقابت را آغاز نکرد و در نهایت سلطانی با مدت زمان 42 دقیقه و 31 ثانیه و 3 صدم ثانیه در بین 75 ورزشکار در جایگاه هفتاد و سوم قرار گرفت. وی توانست 2 دقیقه رکورد زمان این رشته را در ایران ارتقا بخشد.

در اسکی کلاسیک صحرانوردی 10 کیلومتر کلاسیک بانوان جاستینا کوالشیک از لهستان مدال طلا را با مدت زمان 28 دقیقه و 17 ثانیه و 8 صدم ثانیه گرفت، شارلوت کالا از سوئد با مدت زمان 28 دقیقه و 36 ثانیه و 2 صدم ثانیه به مدال نقره دست یافت و تیریز یوها با مدت زمان 28 دقیقه و 46 ثانیه و یک صدم ثانیه از نروژ گردن‌آویز برنز را به گردن انداخت.

ماریت بورگن نروژی و دارنده 7 مدال بازی‌های المپیک زمستانی و بخت اول مدال، پنجم شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش، او برای ایرانی‌ها آغازکننده المپیک بود و با توجه به این که برای اولین بار این بازی‌ها را تجربه می‌کرد، استرس بالایی داشت. قبل از مسابقه از نگرانی‌هایش گفته بود، اما امروز خوشحال از پیست خارج شد. رضاسلطانی در بین 76 اسکی‌باز صحرانورد در رده 73 قرار گرفت و نمایندگان صربستان و مقدونیه بعد از او بودند. رضا سلطانی شروع خوبی نداشت و به گفته خودش استرس اول مسابقه انرژی‌اش را گرفته بود. اما بعد از 10 کیلومتر اسکی، بیش از حد تصور انرژی داشت. او با تمام توان اسکی کرد و تشویق‌های تماشاگران و گزارشگر روس هم همراهش شد. آنها با گفتن" فرزانه برو" تا خط پایان کنارش بودند. رضاسلطانی این مسافت را در 43 دقیقه و 31 ثانیه و 3 صدم ثانیه اسکی کرد.

رضاسلطانی جز معدود کسانی بود که وقتی به خط پایان رسید، سرپا بود. او نه تنها مثل بقیه اسکی‌بازان روی زمین نیفتاد، که با پرچم ایران مقابل دوربین عکاسان حاضر شد.

.jpg' title='فرزانه رضاسلطانی' /]

 

کد N124932

وبگردی