آفتاب

رییس کمیته حقوق بشر و زنان اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی تعیین شد

رییس کمیته حقوق بشر و زنان اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی تعیین شد

تهران - ایرنا - عضو کمیته حقوق بشر و زنان اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی گفت: «اسماء موسوی» از کشور عراق ریاست این کمیته را برعهده گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «هادی شوشتری» روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در نشست صبح کمیته ویژه امور حقوق بشر و زنان اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی، افزود: در این نشست درباره تدوین دکترین حقوق بشر برگرفته از آموزه های اسلامی و تشکیل کمیته حقوق بشر مستقل کشورهای اسلامی برای تشریک مساعی در شورای مجامع حقوق بشر بین المللی تصمیماتی اتخاذ شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مباحث در این جلسه درباره نظام سهمیه بندی برای زنان در کسب موقعیت های مختلف سیاسی و فرهنگی در کشورهای اسلامی بود که برخی از کشورها اعتقاد داشتند باید سهمیه ای برای زنان درباره حضور در مجالس در نظر گرفته شود اما برخی دیگر مانند ایران بر این اعتقاد بود که باید براساس عدالت زمینه حضور زنان در موقعیت های اجتماعی را فراهم کرد.

وی ادامه داد: قرار بر این شد که با تشکیل کمیته حقوق بشر مستقل اسلامی همکاری هایی با کمیته های مختلف حقوق بشری بین المللی درباره استانداردهای دوگانه این کشورها انجام شود.

سیام(3)**9103**9132**1535
کد N124045

وبگردی