آفتاب
ظریف در نشست با همتای ترکمن مطرح کرد؛ ظریف در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه ترکمنستان؛

ابراز امیدواری ظریف به توسعه روابط ایران و ترکمنستان

ابراز امیدواری ظریف به توسعه روابط ایران و ترکمنستان

وزیر امور خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک با باز شدن خط آهن ایران-ترکمنستان و قزاقستان روابط اقتصادی میان کشورها بیش از گذشته تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ظهر امروز پس از ملاقات با رشید مردوف وزیر امور خارجه ترکمنستان در نشست خبری مشترک با وی، با اشاره به برگزاری سیزدهمین کمیسیون مشترک دو کشور در ترکمنستان گفت: سفر من به ترکمنستان بسیار خوب و موفق بود و با افراد مختلف بحث های خوبی داشتیم.

وی افزود: با توجه به اهمیت روابط در فاصله کمتر از 3هفته از سفر بنده، وزیر امور خارجه ترکمنستان در رأس هیأت عالی رتبه با 4نفر از اعضای کابینه از جمله وزیر آب، برق و راه آهن ترکمنستان و همچنین رئیس گارد و رئیس بانک توسعه ترکمنستان در این هیأت حضور دارند به تهران سفر کرد.

وی افزود: دو کشور همسایه دارای سلایق فرهنگی تاریخی و مذهبی مشترک هستند و همکاری های خوب سیاسی و اقتصادی بین دو کشور وجود دارد.

ظریف گفت: وزیر امور خارجه ترکمنستان از صبح امروز با وزیر نفت ایران دیدار داشته و بعد از ظهر نیز قرار است با وزیر نیرو و رئیس جمهور و وزیر راه ایران نیز دیدار کند.

وی افزود: وزیر امور خارجه ترکمنستان فردا با وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار خواهد کرد و مجموعه ملاقات های خوبی در این سفر در تهران خواهیم داشت.

ظریف گفت: در فاصله نزدیکی در تاریخ 8 اسفند ماه نمایشگاه ویژه از صنایع ایران در عشق آباد برگزار می شود و وزیر صنعت کشورمان سفر رسمی برای افتتاح این نمایشگاه به ترکمنستان دارد.

وی ادامه داد: خوشحالیم که در حوزه های مختلف بین دو کشور ارتباط وجود دارد در حوزه نفت و گاز روابط خوبی وجود دارد، خط آهن ایران ترکمنستان و قزاقستان نیز بلند ترین مسیر ارتباطی این سه کشور است که امیدواریم در آینده نزدیک با باز شدن خط آهن روابط اقتصادی میان این کشورها تقویت شود.

وزیر امور خارجه تأکید کرد: امیدواریم این سفر به تقویت روابط دو کشور کمک کند.

 

 

کد N124027

وبگردی