آفتاب
امام‌جمعه مشهد:

‌محور راهپیمایی 22 بهمن، استکبارستیزی با سرمایه عشق به رهبری بود

‌محور راهپیمایی 22 بهمن، استکبارستیزی با سرمایه عشق به رهبری بود

امام جمعه مشهد گفت: عشق به رهبری و مقاومت در برابر جریان استکبار مظهر تولا و تبری دینی مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه خراسان، آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه که در جمع زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: 90 درصد شعارهایی که مردم در 22 بهمن به صورت خودجوش بر روی پلاکاردها نوشته بودند، مربوط به اسکتبارستیزی با سرمایه عشق به مقام معظم رهبری بود که همین مساله محور راهپیمایی 22 بهمن امسال را شکل می‌داد.

امام جمعه مشهد ضمن قدردانی از حضور با شکوه و حماسه آفرین ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن تاکید کرد: محور انسجام و نمایش عظیم وحدت را باید در شعارهای مستقل مردم جدای از شعارهای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و دیگر ارگان‌ها جست‌وجو کرد که این مساله امری قابل تامل است.

علم‌الهدی تصریح کرد:‌ پایمردی مداوم ملت بزرگ ایران با گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی به پای آرمان‌های این انقلاب همچون آب سرد خنکی بر سر امیدهای دشمن بود، چرا که آنان به خوبی متوجه شده‌اند که دیگر منافعشان در ایران تامین نمی‌شود.

وی با اشاره به این‌که قدرت جمهوری اسلامی به سلاح و تجهیزات و ادوات نظامی نیست بلکه قدرت جمهوری اسلامی به داشتن جمعیت انقلابی 75 میلیونی این سرزمین است، افزود: آنچه که امروز در تحلیل راهپیمایی 22 بهمن امسال توجه عموم را جلب کرد، حضور همه جریان‌ها و جناح‌ها در راهپیمایی بود.

علم‌الهدی با بیان این‌که شعارهای مردم در 22 بهمن شعار مسکن و معیشت نبود، بلکه شعار عشق به رهبری و ارزش‌های دینی بود، اظهار کرد: مسوولین نباید در تحلیل 22 بهمن این حماسه‌آفرینی را مساله ملی انگارند بلکه این حضور باشکوه، مساله‌ای دینی است.

عضو مجلس خبرگان خطاب به مسوولین کشوری تصریح کرد:‌ آنانی که در مسوولیت‌های مدیریت مجلس،‌ دولت و قوه قضاییه هستند، باید بدانند که مساله معیشت، اشتغال و امر ازدواج جوانان را تسهیل نمایند. همچنین باید بر این مساله واقف شوند که در راس مطالبات مردم خواسته‌ها و مطالبات دینی قرار دارد.

امام جمعه مشهد در خصوص جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد:‌ اعطای جایزه فیلم فجر به فیلم‌های ارزشی دفاع مقدس قابل تقدیر است و مسوولین جشنواره نیز باید آگاه باشند که ما با کسی عناد نداریم، چرا که نه وابسته به جریان و جناحی هستیم و نه با جناحی دشمنی داریم بلکه فقط نگران دین و آسیب‌های احتمالی هستیم که دین را تهدید می‌کند.

علم‌الهدی ضمن نقد فیلم‌های دفاع مقدس مبنی بر این‌که تمرکز فیلم‌های مذکور بیشتر بر روی مساله آب و خاک میهن معطوف شده بود، افزود:‌ رزمندگان اسلام با سردبندهای یا فاطمه الزهرا(س) و یا مهدی ادرکنی و ارزش‌های دینی و اسلامی پا به میدان نبرد گذاشتند، نه به خاطر آب و خاک که در این فیلم‌ها به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام

کد N122277

وبگردی