آفتاب
در گفت‌وگو با ایسنا

جوکار: نقدها عالمانه باشد/ دولت با منتقدان باوقار رفتار کند

جوکار: نقدها عالمانه باشد/ دولت با منتقدان باوقار رفتار کند

یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد که نقدها نسبت به دولت باید منصفانه و نه از سر جهت‌گیری خاصی باشد و هم‌چنین دولت نیز باید با وقار با منتقدین برخورد کند.

محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع کارکنان و فرماندهان نیروی هوایی ارتش گفت: یکی از عوامل بسیار مهم در استحکام درونی نظام، اتحاد بین مردم و مسوولان است به طوری که می‌توان گفت یکی از عواملی که باعث شد دشمنان در طول 35 سال گذشته بر انقلاب و نظام غلبه کنند این بود که مردم و مسوولان همواره در کنار هم بودند.

او افزود: هر زمانی که وحدت وجود نداشت تهدیدات دشمنان و آسیب‌های داخلی بیش‌تر شد بنابراین برای استحکام بیشتر نظام باید به سمتی برویم که عواملی همچون وحدت بین مردم و مسئولان تقویت شود. این موضوع نقش بسیار مهمی در تداوم انقلاب و نظام و دستیابی به اهداف بزرگ انقلاب اسلامی دارد.

این نماینده اصولگرای مجلس یکی دیگر از عوامل استحکام نظام را امر به معروف و نهی از منکر خواند و گفت: با عنایت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر دولت باید بپذیرد که اگر در جایی از طرف مردم نهی و یا امر شد از آن برداشت سوء نکند بلکه این موضوع را به عنوان نقطه مثبتی در راستای بهبود کارها و برنامه‌هایش بداند.

جوکار همچنین گفت: در مورد منتقدین نیز طبق فرمایشات رهبری آنها باید انتقاداتشان را با صبر و حوصله بیان کنند چون اکنون ابتدای کار دولت است. باید اجازه داد دولت کارها را جلو ببرد و در این راستا نقدها منصفانه باشد نه اینکه جهت‌گیری خاصی داشته باشد.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد: دولت باید با وقارت و سنگینی با منتقدین رفتار کند و منتقدان را تخطئه نکند خدایی نکرده با منتقدان طوری برخورد نشود که آنها فکر کنند دولت در صدد حذف آن جریان و منتقدان است.

به گفته وی در چنین شرایطی نقدها باید عالمانه و با مبنا و منطق علمی باشد و در کنارش دولت نیز این نقدهای عالمانه را پذیرفته و از آن برای اصلاح امور استفاده کند چون کسی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند نیت خیرخواهانه‌ای دارد که می‌تواند در پیشرفت امور موثر باشد.

جوکار در ادامه با تاکید بر لزوم حفظ استقلال کشور در مقابل قدرت‌های مداخله‌گر گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب ما استقلال است. عزت و اقتدار ما در سایه استقلال به دست آمده و بنابراین نباید استقلال کشور تحت هیچ شرایطی خدشه‌دار شود.

او در پایان گفت: کسانی که بخواهند استقلال کشور را خدشه‌دار کنند قطعا جزو مطرودین مردم و نظام خواهند بود.

انتهای پیام

کد N122119

وبگردی