آفتاب

انعکاس گسترده حضور میلیونی مردم ایران درمراسم22 بهمن درمطبوعات هند

انعکاس گسترده حضور میلیونی مردم ایران درمراسم22 بهمن درمطبوعات هند

دهلی نو- ایرنا - مطبوعات هند روز چهارشنبه حضور میلیونی ملت ایران در مراسم 22بهمن و بخش هایی از سخنان رییس جمهوری اسلامی ایران را به صورت گسترده منعکس کردند.

به گزارش ایرنا، روزنامه های ایندین اکسپرس ، هندو ، ایشین ایج و تریبیون گزارش های خبری دراین رابطه درج کردند و نوشتند که رییس جمهوری اسلامی ایران خواستار گفت وگوهای عادلانه با غرب است.

روزنامه هندو تحت عنوان ˈروحانی خواستار انجام گفت وگوها عادلانه استˈ نوشت: رییس جمهور حسن روحانی در حالیکه مردم ایران سی و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند، خواستار انجام مذاکرات هسته ای عادلانه و سازنده شد.

ˈ آقای روحانی میانه رو که سال گذشته بخاطر دادن وعده هایی برای تعقیب یک راه حل دیپلماتیک جهت بن بست 10ساله بر سر برنامه هسته ای ایران به پیروزی در انتخابات دست یافت، همچنین هشدار داد که کشورهای غربی نباید تصور نادرستی در مورد یک گزینه نظامی داشته باشند.ˈ

در ادامه این گزارش آمده است: روحانی طی سخنانی در جمع جمعیت کثیری در میدان آزادی تهران برای بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: ایران نسبت به انجام مذاکرات عادلانه و سازنده در چارچوب مقررات بین المللی متعهد است.

ˈ ما امیدواریم که شاهد تمایل مشابهی از طرف مقابل در طول گفت وگوهای آتی باشیم.ˈ

روزنامه ایشین ایج چاپ دهلی نو نیز در گزارشی نوشت: آقای روحانی طی سخنانی به مناسبت سی و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تحریم های اقتصادی اعمالی از سوی غرب را به باد انتقاد گرفت و آنها را بیرحمانه، غیرقانونی و نادرست توصیف کرد.

وی گفت که کشورهای منطقه نباید ترسی از ایران داشته باشند.

این روزنامه افزود: ارتش ایران روز دوشنبه دو فروند موشک جدید را آزمایش کرد. آزمایش این موشک ها نشانه ای از اراده ملی قبل از گفت و گوهای هفته آتی با قدرت های جهانی برای دسترسی به توافقی بر سر برنامه هسته ای تهران می باشد.

ایشین ایج همچنین تصویری را از راهپیمایی گسترده مردم تهران درمیدان آزادی به چاپ رسانده و درکنار آن نوشته است: مردم ایران روز سه شنبه پرچم های انگلیس، اسراییل و آمریکا را در جریان یک راهپیمایی درمیدان آزادی برای بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی به آتش کشیده و تصاویری را از رهبر عالی ایران آیت ا... علی خامنه ای و پلاکاردهایی در حمایت از دولت حمل کردند.

در گزارش ˈتریبیون ˈ دیگر روزنامه چاپ دهلی نو آمده است: رییس جمهور ایران روز سه شنبه از تهدید برخی کشورهای غربی مبنی بر امکان استفاده از گزینه نظامی برای حل یک مناقشه هسته ای با تهران انتقاد و تاکید کرد که تهران تا ابد به انجام چیزی که وی از آن به عنوان تحقیقات صلح آمیز هسته ای یاد کرد، ادامه خواهد داد.

خبرگزاری رسمی پی تی آی هند نیز راهپیمایی میلیونی ملت ایران در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره ) را پوشش داد.

آساق ** 2164 ** 275 **
کد N119553

وبگردی