آفتاب

بررسی مشکلات دانشجویان ایرانی در دانشگاه علیگر

بررسی مشکلات دانشجویان ایرانی در دانشگاه علیگر

دهلی نو - ایرنا - رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران به منظور بررسی مشکلات دانشجویان ایرانی دانشگاه اسلامی علیگر و دیدار با مسوولان آن به این منطقه در شمال هند سفر کرد.

به گزارش ایرنا، در این سفر یک روزه که روز سه شنبه انجام شد، دکتر خسروی در دیدار با رییس دانشگاه علیگر با اشاره به مشکلات دانشجویان ایرانی از جمله تاخیر در دریافت پذیرش دکترا وهمچنین طولانی بودن روند بررسی پایان نامه ها از سوی استادان داور(اگزمینر) داخلی و خارجی، پیشنهاد داد برای حل این مسایل کمیته پذیرش دانشجویان دوره دکترا سالی دو بار برگزار شود.

وی همچنین پیشنهاد کرد برای بهبود کیفیت آموزشی دانشگاه، دانشجویان مجوز استفاده از یک استاد راهنمای همکار(co- superviser) از دانشگاه های دیگر را داشته باشند.

دکتر خسروی در ادامه آمادگی رایزنی علمی جمهوری اسلامی را برای برگزاری کارگاه های علمی مشترک با حضور دانشجویان ایرانی و دیگر دانشجویان خارجی دانشگاه ، اعلام کرد.

وی با اشاره به پیشرفت های علمی کشورمان در سالهای اخیرو با بیان اینکه هم اکنون سرعت تولید علم در ایران 11برابر دیگر کشورهاست، از آمادگی حمایت مالی رایزنی علمی در برگزاری یک کنفرانس بین المللی دانشجویی برای تمامی دانشجویان خارجی دانشگاه خبر داد.

دکتر خسروی تاکید کرد این کنفرانس می تواند در زمینه های مسایل بین المللی ، محیط زیست، حفظ منابع آبی و دیگر موضوعات مشترک منطقه ای و بین المللی ، برگزار شود.

رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران در هند همچنین از برخی امکانات آزمایشگاهی و فنی دانشگاه از جمله آزمایشگاه دپارتمانهای برق ، الکترونیک و مکانیک بازدیدکرد.

وی همچنین در دیدار با مدیران گروه های برق و زبان و ادبیات انگلیسی خواستار مساعدت آنان درحل مشکلات دانشجویان ایرانی از جمله تسریع در ارایه پذیرش دکترا و مراحل دفاع از پایان نامه های دانشجویی شد.

سرپرست دانشجویان ایرانی در هندوستان در دیدار با مشاور دانشجویان خارجی دانشگاه علیگر ، برخی مشکلات دانشجویان ایرانی را مطرح و خواستار رفع این مشکلات شد.

دبیر علمی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان ایرانی در هند نیز در این دیدار ، احداث خوابگاه دانشجویی برای دانشجویان خارجی، ارایه پذیرش دانشجویی دررشته های زیر گروه پزشکی در مقطع دکترا برای دانشجویان ایرانی، مساعدت مسوولان دانشگاه دربرگزاری برنامه های فرهنگی و همکاری بیشتر در ارایه خدمات دانشجویی به دانشجویان ایرانی را خواستار شد.

در پایان این سفر ، دکتر خسروی در جمع دانشجویان ایرانی شهر علیگر هند با بررسی نیازها و مشکلات آنها اظهار امیدواری کرد اقدامات لازم برای حل مسایل صورت گیرد.

دانشگاه اسلامی علیگر یکی از مراکز آموزشی عالی پرسابقه هند است که در شهر علیگر واقع در ایالت اوتارپرداش قرار دارد.

آساق ** 2167 ** 275 **
کد N118341

وبگردی