آفتاب
فجر 92، حماسه وحدت و امید؛

حضور چشمگیر شخصیت های صربستانی در جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

حضور چشمگیر شخصیت های صربستانی در جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

بلگراد-ایرنا- مراسم جشن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب با حضور چشمگیر سفرا، دیپلمات ها، مقامات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، مذهبی و پارلمانی صربستان در تالار مجلل یلنا در بلگراد برگرار شد.

به گزارش ایرنا، مجید فهیم پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد به نمایندگی از دولت و ملت ایران اسلامی ضمن خوش آمد گویی به شرکت کنندگان از آنها برای حضور در این مراسم قدردانی کرد.

حاضرین در این مراسم نیز این روز بزرگ را به سفیر کشورمان در صربستان و ملت و دولت ایران تبریک گفتند.

میزان مشارکت شخصیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی صربستان و همچنین سفرا و دیپلمات های خارجی مقیم این کشور نسبت به گذشته حضور چشمگیرتری داشتند.

در این آیین جمع کثیری از سفیران کشورهای خارجی، دیپلمات ها، وابستگان نظامی و فرهنگی و مقامات عالیرتبه سیاسی، لشگری، علمی، دانشگاهی، مطبوعاتی و مذهبی صربستان و همچنین شماری از ایرانیان مقیم بلگراد حضور یافتند.

نمایندگانی از احزاب سیاسی، نمایندگانی از مجلس، اتاق بازرگانی و مدیران چند شرکت بزرگ صادراتی و وارداتی این کشور که با ایران همکاری تجاری دارند نیز از جمله میهمانان جشن پیروزی انقلاب اسلامی در بلگراد بودند.

همچنین شخصیت های بلندپایه مذهبی صربستان از جمله نمایندگانی از جامعه اسلامی بلگراد، نمایندگانی از جامعه اسلامی شهر نووی پازار، شماری از مسلمانان شهر نووی پازار، شهر بئوچین، نمایندگان شورای کلیسای ارتدوکس و کاتولیک و نمایندگانی از وزارت دفاع و ستاد مشترک ارتش صربستان نیز از جمله میهمانان این مراسم باشکوه بودند .

سفیران، نمایندگان و همچنین وابستگان نظامی سفارتخانه های فدراسیون روسیه، چین، کوبا، هند، مکزیک، برزیل، الجزایر، تونس، مونته نگرو، فلسطین، اوکراین، آرژانتین، مجارستان، ترکیه، یونان، آنگولا، پاکستان، هنگ کنگ، کویت، عراق، لبنان، سوریه، ارمنستان، آذربایجان، سوییس، آلمان، ایتالیا، رومانی و جمهوری چک از جمله شرکت کنندگان جشن انقلاب اسلامی را تشکیل می دادند.

نمایندگانی از رسانه های جمعی صربستان از جمله رادیو و تلویزیون صربستان، خبرگزاری های خصوصی و روزنامه پولیتیکا با حضور در این آیین به تهیه فیلم و عکس پرداختند.

آیین جشن سالگرد انقلاب اسلامی ایران در رسانه های صوتی و تصویری صربستان نیز بازتاب گسترده ای داشت.

در حاشیه این آیین به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نمایشگاهی از عکس و صنایع دستی ایران اسلامی با هدف معرفی فرهنگ غنی ایرانی اسلامی به نمایش گذاشته شد.

اروپام**2061** 3404
کد N118297

وبگردی