آفتاب

یک گور دسته‌جمعی در سریلانکا کشف شد

یک گور دسته‌جمعی در سریلانکا کشف شد

همشهری آنلاین: همزمان با اتهام نقض حقوق بشر علیه دولت سریلانکا، منابع خبری روز سه‌شنبه از کشف یک گور دسته‌جمعی در شمال این کشور خبر دادند.

جهان > آسیا- همشهری آنلاین:
همزمان با اتهام نقض حقوق بشر علیه دولت سریلانکا، منابع خبری روز سه‌شنبه از کشف یک گور دسته‌جمعی در شمال این کشور خبر دادند.

به گزارش ایرنا، گزارش شده که شواهد نشان می‌دهد این گور دسته‌جمعی مربوط به اقلیت تامیل است که در زمان جنگ با ارتش سریلانکا در این محل دفن شده‌اند.

«اجیت روحانا» سخنگوی پلیس سریلانکا گفت: ادامه حفاری با حضور یک تیم تحقیقات جرم و جنایت جهت کمک به بررسی موضوع ادامه خواهد یافت. تا کنون اسلکت بیش از 50 نفر در این گور دسته‌جمعی یافت شده است.

این گور دسته‌جمعی زمانی که کارگران در حال حفاری برای کار گذاشتن لوله آب آشامیدنی در محل بودند کشف شد.

با افزایش آمار اجساد کشف‌شده در این گور دسته‌جمعی حزب سیاسی متعلق به اقلیت تامیل با صدور بیانیه‌ای خواهان کمک کارشناسان پزشکی قانونی سازمان ملل شد.

این گروه بر این باور است که اجساد متعلق به افراد غیرنظامی تامیل هستند که در طول سه دهه جنگ داخلی با ارتش سریلانکا مفقود شده بودند.

پس از کشف اسکلت چهار نفر در منطقه درگیری، این اولین گور دسته‌جمعی کشف شده در سریلانکا است.

پس از پایان جنگ داخلی سریلانکا، دولت این کشور با اتهامات بین‌المللی فراوانی مربوط به نقض حقوق بشر روبرو بوده است. سریلانکا هرگونه جنایت جنگی علیه شبه نظامیان تامیل را رد کرده است.

همچنین دولت کلمبو با انجام تحقیقات در مورد کشته شدن بیش از 40 هزار نفر اقلیت تامیل در مراحل پایانی جنگ داخلی سریلانکا مخالف است.

تا کنون مجمع حقوق بشر سازمان ملل دو قطعنامه نقض حقوق بشر علیه سریلانکا صادر کرده است.

انتظار می‌رود که در ماه مارس سال جاری قطعنامه جدیدی علیه این کشور توسط مجمع حقوق بشر سازمان ملل صادر شود.

کد N117922

وبگردی