آفتاب

گزارش گاردین از تیم ملی فوتبال ایران

گزارش گاردین از تیم ملی فوتبال ایران

روزنامه‌ی گاردین در گزارشی به تحلیل از آماده‌سازی تیم ملی کشورمان پرداخته است.





 

به گزارش روزنامه گاردین، تیم ملی ایران و کره جنوبی در ماه ژوئن سال 2013 در آخرین مسابقه از دور انتخابی جام جهانی به این رقابت‌ها راه پیدا کردند، اما بعد از آن مسابقه این دو تیم در راه آماده‌سازی برای مسابقات جام جهانی 2014 در دوره کاملا مجزا قدم گذاشته‌اند.
تیم کره جنوبی از آن زمان به بعد 13 بازی تدارکاتی را انجام داده است اما تیم ملی ایران تا به الان تنها یک یا دو بازی تدارکاتی را پیش رو دارد. تیم ایران در هشت ماه گذشته تنها 270 دقیقه بازی کرده است آن هم در مقابل تیم‌هایی مانند تایلند (دوبار) و لبنان در انتخابی جام ملتهای آسیا که خیلی هم تیم‌های قدرتمندی به شمار نمی‌آیند.
جای تعجب نیست اگر کارلوس کی روش سرمربی تیم ایران کمی رنجیده به نظر برسد به دلیل اینکه تمام برنامه‌هایش برای تیم ایران به هم ریخته است و هیچ‌گونه حمایت مالی از این تیم نمی‌شود.
کی روش می‌گوید: بیشتر از 32 ماه است که من مربی تیم ملی ایران هستم. همیشه سعی کرده‌ام تا جای ممکن برای موفقیت این تیم تلاش کنم. درخصوص تیم ایران و برای استفاده از تجربیات مورنیو، فرگوسن و کاپلو با آنها تماس گرفته‌ام بدلیل اینکه من جادوگر نیستم و بدون حمایت مالی نمی‌توانم کاری از پیش ببرم.
کد N116912

وبگردی