آفتاب

نماینده سیستان و بلوچستان: 70 درصد مردم استان از دریافت سبد کالا محروم مانده‌اند

نماینده سیستان و بلوچستان: 70 درصد مردم استان از دریافت سبد کالا محروم مانده‌اند

دبیر مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان گفت: 70 درصد مردم شهرستان خاش و سایر شهرهای استان محروم و مرزی سیستان و بلوچستان از دریافت سبد کالایی دولت محروم مانده‌اند.

حمیدرضا پشنگ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب افزود: در حالی که بالای 70 درصد مردم حوزه انتخابیه بنده و دیگر شهرهای استان در فقر و محرومیت مطلق به سر می‌برند اما متاسفانه از سبد کالایی دولت محرومند.

وی بیان کرد: در حالی که دولت گروه‌هایی را برای دریافت سبد کالایی تعیین کرده و مسئولان در این رابطه قول داده‌اند به این اقشار سبد کالایی بدهند اما افراد زیادی از قلم افتاده‌اند و تاکنون اطلاع‌رسانی شفافی در این خصوص ارائه نشده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا مجلس با توجه به نارضایتی گسترده مردم از نحوه تخصیص سبد کالا طرح سؤال از مسئولان مربوطه را در دستور کار دارد؟ گفت: در حال حاضر مجلس درگیر بحث بودجه است و نمی‌تواند این مسائل را به شکل سؤال از دولت و وزرا پیگیری کند.

پشنگ افزود: حتما سعی می‌کنیم که برای حل مشکل مردم با دولت و وزرای مربوطه مذاکره و از طریق گفت‌وگو این موضوع را حل کنیم.

نماینده مردم شهرستان خاش در مجلس اظهار کرد: در خصوص عدم تخصیص سبد کالا مردم سؤالات به حقی دارند، اینکه چرا به آنها سبد کالا تعلق نگرفته است؟ کسانی که سبد کالا دریافت کرده‌اند دارای چه ویژگی‌هایی بوده‌اند و اینکه روش دولت برای تخصیص یا عدم تخصیص کالا چه بوده است؟

وی تصریح کرد: به افرادی با درآمد زیر 500 هزار تومان سبد کالا تعلق نگرفته است، همچنین افراد بیکار که هیچ‌گونه درآمدی ندارند و یا فارغ‌التحصیلان بیکار مشمول دریافت سبد کالا نشده‌اند، بنابراین باید در خصوص این مسائل و رفع نارضایتی این افراد چاره‌ای اندیشید.

پشنگ گفت: به وزرا هم تذکر فردی و هم جمعی داده شده است، مجلس در حال پیگیری مشکلات مربوط به نحوه تخصیص سبد کالاست که ان‌شاء‌الله به نتیجه مطلوب برسیم.

انتهای پیام

کد N114476

وبگردی