آفتاب

وزیر خارجه لبنان:سوریه دشمن ما نیست/ اجازه تعرض به مقاومت را نمی دهیم

وزیر خارجه لبنان:سوریه دشمن ما نیست/ اجازه تعرض به مقاومت را نمی دهیم

بیروت – ایرنا - وزیر امور خارجه لبنان با انتقاد شدید از کسانی که سوریه را در کنار رژیم صهیونیستی، دشمن لبنان می خوانند، تاکید کرد که سوریه دشمن مردم و کشور لبنان نیست.

به گزارش ایرنا ، «عدنان منصور» روز یکشنبه در گفت وگو با « صدای لبنان» گفت که تنش در مرزهای سوریه و لبنان مقطعی و موقت است اما بحران در مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی دیرینه است و ارتش لبنان باید برای مقابله با تجاوزهای ارتش اسراییل ، قدرتمند و آماده باشد.

وی در ادامه این گفت وگو نسبت به پیامدهای ادامه بحران تشکیل دولت در لبنان که مرحله خطرناک و سختی را سپری می کند،هشدار داد و تشکیل یک دولت فراگیر و مسئولیت پذیر را خواستار شد.

وزیر خارجه لبنان با انتقاد به ادامه تبادل اتهامات بین گروه های سیاسی و باقی ماندن لبنان بدون دولت، اظهارداشت : شاید برخی کارشنکنی های خارجی مانع تشکیل دولت جدید شده باشد اما موانع اساسی داخلی است و باید آنها را در خود لبنان جست وجو کرد.

عدنان منصور تاکید کرد که نباید تشکیل نشدن دولت جدید لبنان را با مسائل مربوط به عربستان سعودی ، ایران و سوریه مرتبط دانست.

وی با بیان اینکه جریان ها و گروه های سیاسی نمی توانند یکدیگر را حذف و از صحنه لبنان کنار بزنند، گفت که تشکیل نشدن هیات وزیران بخش های مهمی از ماموریت ها و فعالیت های وزارت خارجه لبنان را با چالش های جدید مواجه کرده است.

وزیر خارجه لبنان با بیان اینکه نبودن سفرای لبنان در برخی کشورها بویژه فرانسه ، مشکلات زیادی را برای سیاست خارجی لبنان در پی داشته است.

عدنان منصور ، تمدید دوره ریاست جمهوری «میشل سلیمان» را بعید دانست و تاکید کرد که فرمانده ارتش در سخنان اخیر خود تنها تلاش کرد که لبنانی ها را مطمئن سازد که ارتش درصورت انتخاب نشدن رییس جمهوری جدید در موعد قانونی اجازه نمی دهد، لبنان وارد بحران شود.

برخی ناظران ، سخنان اخیر ژنرال « قهوجی» فرمانده ارتش در باره ریاست جمهوری را ، آماده سازی وی برای تصدی منصب ریاست جمهوری آینده لبنان ارزیابی کرده اند.

وزیر خارجه لبنان بار دیگر با حمایت از مقاومت لبنان ، تاکید کرد که هیچکس حق ندارد مقاومت لبنان را که با دشمن صهیونیستی مبارزه می کند، تروریستی بخواند.

عدنان منصور خواستار افشای چهره کسانی شد که از تروریست ها حمایت همه جانبه می کنند و آنها را از نقاط مختلف جهان برای جنگ به سوریه روانه کرده اند.

وی تاکید کرد که اجلاس ژنو 2 برای حل بحران سوریه موفق نخواهد شد مگر اینکه مخالفان واقعی سوری اجازه ندهند گروه موسوم به ائتلاف سوریه به نمایندگی از آنها در مذاکرات این اجلاس شرکت کند.

وزیر خارجه لبنان ، تنها راهکار حل بحران سوریه را سیاسی و فاصله گرفتن از گزینه نظامی خواند و گفت که مرحله دوم اجلاس ژنو2 فردا شروع می شود.

خاورم ** 1324
کد N112937

وبگردی