آفتاب
رحمانیان در گفت‌و‌گو با ایلنا:

ضرغامی نباید بتواند برای رییس‌جمهور تعیین تكلیف كند

ضرغامی نباید بتواند برای رییس‌جمهور تعیین تكلیف كند

ریس سازمان صدا و سیما نمی‌تواند به میل خود و مانند یك رسانه خصوصی هر چه سلیقه‌اش ایجاب می كند را عملی كند. صدا و سیما باید دستگاه‌های متفاوت جمهوری اسلامی را تحت پوشش قرار دهد.

مدیرمسئول روزنامه شرق گفت: نباید شرایطی فراهم شود که رییس سازمان صدا و سیما بتواند برای رییس جمهور تعیین تکلیف کند.

مهدی رحمانیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص اختلاف نظر دفتر ریاست جمهوری با رییس سازمان صدا و سیما بر سر ترکیب مجریان گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی رییس‌جمهور، اظهار داشت: نامه‌ای که رییس صدا و سیما به طور شتابزده و در نیمه شب برای هیات نظارت بر صدا و سیما ارسال کرد نشان دهنده این است که هیچ آیین نامه مشخصی در این باره وجود ندارد. این وظیفه رییس سازمان صدا و سیما نیست که به رییس چمهور امری را تکلیف کند.

وی افزود: باید دید همین آقایانی که امروز این همه مدعی هستند در گذشته چگونه رفتار کرده‌اند. در ویدویی که روی فضای مجازی قابل دسترسی است می‌توان دید که مجری دقایقی پیش از مصاحبه احمدی‌نژاد از او می‌پرسد آیا می‌تواند این سوال را بپرسد یا نه؟ کسانی که در گذشته چنین رفتار کرده‌اند و نه فقط مجری را بلکه سوالات و بسیاری چیزهای دیگر را از قبل تنظیم کرده‌اند در این فضا چگونه این ادعا‌ها را دارند؟

رحمانیان با تاکید بر اینکه این امر در سطح سلیقه رییس سازمان صدا و سیما بوده است، ادامه داد: البته مطلب دیگری هم وجود دارد و آن این است که رییس حمهور نباید واهمه داشته باشد که سوالات خاصی پرسیده شود و یا اینکه مصاحبه چالشی باشد. مجری هرکسی می‌خواهد باشد. فرقی نمی‌کند. رییس جمهور در گذشته نیز اثبات کرده است که می‌تواند از پس سوالات و مصاحبه‌های چالشی برآید. وقتی این توانایی وجود دارد با هر مجری و هر نوع سوالاتی می‌توان پاسخگو بود و برنامه را پیش برد.

این روزنامه نگار با بیان اینکه این بحث کوچکی نیست، اضافه کرد: سخن این است که رییس سازمان صدا و سیما برای رییس جمهور تعیین تکلیف کرده است. رییس جمهور هم ناچار شده بایستد و از اقتدار دولت و ریاست جمهوری دفاع کند.

رحمانیان با بیان اینکه عموما مردم ما علاقه به حاشیه‌ها دارند و به همین دلیل این برنامه هم حاشیه‌ای پر رنگ‌تر از متن پیدا کرد، افزود: این مساله باید در‌‌ همان سطح به پایان می‌رسید. اما حالا که نشده باید در این زمینه به طور شفاف تعیین تکلیف شود.

رحمانیان در پایان گفت: رییس سازمان صدا و سیما نمی‌تواند به میل خود و مانند یک رسانه خصوصی هر چه سلیقه‌اش ایجاب می‌کند را عملی کند. صدا و سیما باید دستگاه‌های متفاوت جمهوری اسلامی را تحت پوشش قرار دهد. به هر حال مساله این است که آقای ضرغامی نباید در جایگاهی باشد که بتواند برای رییس جمهور تعیین تکلیف کند.

کد N110778

وبگردی