آفتاب
رییس سازمان کمک های انسان دوستانه سوییس:

نقش ایران در تسهیل ارسال کمک های انسان دوستانه به سوریه قابل تقدیر است

نقش ایران در تسهیل ارسال کمک های انسان دوستانه به سوریه قابل تقدیر است

تهران – ایرنا – رییس سازمان کمک های انسان دوستانه سوییس از ابتکار عمل و حمایت های جمهوری اسلامی ایران برای یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه و تسهیل ارسال کمک های انسان دوستانه به مردم این کشور تقدیر کرد.

ˈمانوئل بسلرˈ (Manuel Bessler ) که روز سه شنبه گذشته در نشست سه جانبه جمهوری اسلامی ایران، سوییس و سوریه برای تسهیل ارسال کمک های انسان دوستانه برای مردم سوریه، در تهران حضور داشت، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، گفت: در گفت و گو با مسوولان جمهوری اسلامی ایران درباره موضوع سوریه، تحت تاثیر انگیزه و تعهد بالای تهران برای کمک به حل بحران سوریه و یافتن راه هایی برای تسهیل وتسریع انتقال کمک های انسان دوستانه برای مردم و آوارگان سوری قرار گرفتم.

بسلر تاکید کرد: همه کشورها مثل ایران باید این مهم را درک کنند که مردم سوریه به شدت نیازمند کمک های انسان دوستانه هستند که باید بدون معطلی و هرچه سریعتر کمک های لازم در این زمینه صورت گیرد و محموله های انسان دوستانه برای آنان ارسال شود.

وی گفت: سوییس به نوبه خود، نهایت تلاش خود را صورت می دهد تا به مردم بحران زده سوریه و آن دسته از آوارگانی که به کشورهای دیگر پناه برده اند، کمک کند.

رییس سازمان کمک های انسان دوستانه سوییس، اظهار داشت: همزمان با انجام کمک های انسان دوستانه به مردم سوریه، جامعه بین المللی باید به فکر یافتن راه حل سیاسی برای این بحران باشد.

بسلر با اشاره به مذاکرات اخیر گروه های سوری در ژنو، گفت: امید زیادی به ادامه مذاکرات میان گروه های سوری در ژنو داریم و امیدواریم که این مذاکرات به زودی و موثرتر و نتیجه بخش تر از دوره قبل، از سر گرفته شود.

وی تاکید کرد: تنها راه حل بحران سوریه، راه حل سیاسی است. اگرچه پرداختن به جنبه های انسانی بحران سوریه و ارائه کمک های انسان دوستانه به مردم این کشور بسیار حائز اهمیت است، اما باید توجه داشت که بحران سوریه ریشه در مسایل واختلافات سیاسی دارد و باید از طریق سیاسی حل شود و به همین دلیل است که سیاستمداران باید دور هم جمع شوند و به فکر راه حلی برای بحران سوریه باشند.

این مقام سوییسی افزود: در عین حال، نباید از ارسال کمک های انسان دوستانه به سوریه دریغ کرد و همه کشورها باید خود را در برطرف کردن نیاز های انسان دوستانه مردم و آوارگان سوریه سهیم و موظف بدانند.

نشست سه جانبه جمهوری اسلامی ایران، سوییس وسوریه با حضور حسین امیرعبداللهیان معاون عربی – آفریقای وزیر امور خارجه ایران، مانوئل بسلر رییس سازمان کمک های انسان دوستانه سوییس و حسام آلا معاون وزیر امور خارجه سوریه برای تسریع و تسهیل ارسال کمک های انسان دوستانه به مردم سوریه روز سه شنبه گذشته در تهران برگزار شد.

سیام **1723**1535
کد N110028

وبگردی